Pages

Tuesday, February 15, 2011

HaSue Giveaway:'Saya telah melahirkan bayi 2010'

Salam Semua.

Baca blog ciare, dia ada buat entri pasal GA ni. Jadi tetiba rasa nak join GA ni kan. Sebab aku adalah tergolong dalam IBu yang melahirkan bayi pada tahun 2010. BEst jugak.. dah lama tak join GA ni. hehe.

Penganjur contest adalah : http://sue-hasue.blogspot.com/

 

Syarat2nya adalah :

  1. Anda telah melahirkan bayi tahun 2010> 1.1.2010-31/12/2010
  2. Buat entri bertajuk > HaSue Giveaway:'Saya telah melahirkan bayi 2010'
  3. Copy n paste banner kat atas tu ..link kan entri anda ke blog ini
  4. Gambar bayi anda(tak kisah la gambar masa baru lahir atau yg terkini,nak letak lebih dari 1 pun boleh) >cerita la sikitnama bayi,tarikh lahir dan perkembangan terbaru bayianda secara ringkas..
  5. Tinggalkan link entri anda di ruangan komen entri ini yer..agar senang saya nak jejak entri tersebut..

Tarikh tutup penyertaan adalah pada 15 Februari 2011 jam 11.59pm.

Pengalaman bersalin anak teruna aku adalah sangat2 indah dan manis. Dimana aku OVERDUE selama 4 hari, Air Ketuban TAK CUKUP DAN SIKIT, terpaksa INDUCE, dan menahan KESAKITAN selama 12 JAM, baru lah keluar anak bujang saya.

nak baca pengalaman aku bersalin klik sini.

2Nama si cumel ni ialah MUHAMMAD FAHIM MIKAEL  BIN MUHAMMAD MUBASHYIR lahir pada hari selasa 28 DECEMBER 2010 jam 9.02 pagi di hospital Tuanku Jaafar Seremban. 111222

Perkembangan terbaru :

  • Tido nak berkepit. kalau tak, mmg tak lena, tido plak lasak. habis ibu abi kena tampar dgn dia.
  • Kuat nyusu, 2 or 2 1/2 jam mesti nyusu.
  • Dah kurang melalak.
  • Kalau ngiring dah pandai terlentang sendiri
  • Dah pandai gelak,borak n senyum2 yang buat kami geli hati.
  • Suka berjalan, kalau kat shopping dia behave sekali.
  • Penglihatan dia tajam, kalau orng lalu lalang kepala dia pun ngikut sekali.. hihih
  • dah tau ragam dia macam mana. so dah buleh handle. kalau tak dulu.. gigil kalau dia melalak.
  • Asek berkayuh je, kaki tangan takmo diam. xbedung gitu lar rupanya.

IMG_4381

Gambar terkini. i like!

Ini lar serba ringkas tentang kelahiran putera kesayangan AGS yang telah lahir pada tahun 2010.

tetiba xde penutup plak. belasah lar kan.

Adios!

1 comment:

HaSue said...

Assalammualaikum..
fahim nih nampak cool jer bila org amik gamba ek..cute jek..hehe..
Mesti neves bila overdue tu,anak sulung lak kan..syukur semua dah selamat..ni baru beberapa ari abis pantang laa ni ek?hehe
mekasih sudi join skali n gd luck k.. =)