Pages

Thursday, June 16, 2011

Review Bajet Percutian AGS di Afamosa Resort Melaka

 Memandangkan ramai yang bertanyakan kenapa murah sangat pulak aku punya percutian kat afamosa ni.. so aku review lare sikit bajet ni ye...

Ada yang cakap.. apesal murah sangat pakej yang aku pergi ni.. ? biar betul.. semua itu ini total begini2.. ok camni citer ni..

Tengok resit ni untuk bukti tersebut. pastu dengar expelanation aku satu2..
Langkah pertama : Aku pergi ke MATTA FAIR bulan MAC itu hari... then aku g kat booth AFAMOSA.. sebab aku nampak ada bilik hanya RM8 per nite per person.. aku pun WOW!! so tanya itu ini... ok done aku purchase pakej tu...
Apa yang RM8 tu kan? Harga tu based per person pernite... aku pilih family suite condo. which mean ada 2 katil queen yang boleh muat 4 person. jadi calculationnye begini.

Date Check in : 12 Jun 2011          Date Check out : 14 Jun 2011
Type Room     : Family Suite Condo , Condo D'Savoy (4 person)
Price                : RM 8 per person per nite

Room   : RM 8 x 4 person x 2nite = RM 64.00
Add on : Cowboy Town RM 20 x 2 person = RM 40.00
Add on : Animal Safari RM 20 x 2 person = RM 40.00
Total     : RM 144.00
Room Deposit : RM200.00

Dan kenapa murah? sebab matta fair la.. 
kat bawah ni aku reviw normal price dengan promotion.. so korang leh comparekan..

Fyi, bilik RM8 tu based pada date yang ko pilih masa purchase package tu..
 kalau normal rate boleh tengok sendiri... RM228 per nite.. compare with RM 32.00 pernite yang aku dapat.. so dh over bajetkan..

before pilih bilik yang kita nak tu... kena tengok capacity berapa orang dalam bilik tu.. family suite aku tu mmg min 4 person.. so kena bayar untuk 4 orang walaupun ko g berdua je laki bini... faham tak ni..? kalau amik banglo pun gitu.. kalau min dia 10 person.. kena gak bayar 10 person camtu...
 Untuk Animal safari berbaloi jugak dengan harga RM 20 yang aku beli tu... masuk sekali dalam pakej.. kalau walk in RM 35 kan.. so diffrent RM15 camtu.. agak untung jugak lar..
Cowboy town ni pun gitu.. Add on jugak... RM 20 per person... so dah untung kat sini... 

Bukan apa.. walaupun show tak seberapa ke apa.. berbaloi lar bayar rm20 tu.. kalau walk in... mesti ko nyumpah2 ye tak... atleast tak lar rasa rugi ke apa kan..

Overall aku kata Ok jugak lar.. Berbaloi lar dengan RM144.00 for all.. those yang nak pergi dengan pakej camni.. Bulan Ogos ni ada Matta Fair lagi.. korang jangan lupa g beli kat sana.. sebab situ je dapat harga murah macamni.. even kalau agent pun dia tak dpat jual harga macam ni..

Ni matta fair next coming mmg aku kena pergi.. nak cari pakej lain pulak... pastu ada gak family2 aku yang nak pakej afamosa ni lagi. Kali ni nak amik Bungalow pulak.. best sikit ada pool sendiri...

Sedara mara aku ni nak pakej macam ni tapi malas nak g Matta Fair tu.. jadi bak sini IC ko aku pi belikan.. kasi duit sekali eh.. + service charge aku pi sana.. hahaha...

Btw, kalau beli pakej ni... xde include breakfast taw.. ko beli siap2 roti ke hapa.. lagi pun xleh nak masak... jadinya pandai2 cari makan.. makan dalam tu semua mencik harganya...

** Gambar rate2 tu ehsan encik google.. Resit tu original copy aku...
ada soklan lagi?

1 comment:

Myra Jay said...

Ann, akak dok Penang, camne nak beli tiket murah nie :)
Nak jugak p bercuti kat sana :)