Pages

Friday, October 14, 2011

Mistik : POCONG.. Biar betik?

Salam Jumaat..
Apa aku nak citer hari ni? ye tajuk di atas... seram dok????
okay begini kisahnya.. hmmm benda ni katanya.. kat corner umah aku..
boleh imagine tak? umah aku umah tepi..corner lot..
pastu tepi umah ada jalan..kira mmg laluan untuk ke kawasan perumahan or sekolah...
pagi2 jalan tu mmg sibuk lar sbb orang dari taman atas turun bukit lalu tepi umah aku ni..
nak hantar anak sekolah semua lar kan.. jalan tu jugak jalan short cut nk ke taman2 lain..

corner tepi ni.. ada jalan bukit dari atas.. kat belas atas tu taman lain.. ermm paham dak?
okay ni situasi umah aku lar... nak di jadikan citer.. bf adeq aku ni keja part time catering..
so stor catering tuh tak jauh dari rumah aku ni... satu malam tu.. dia duk lepak2 kat stor catering ni.
sekali ada abang yang sama keja ngn dia tuh balik dari mana tah tapi lalu kat tepi jalan umah aku ni..
sekali dia nampak itu POCONG lar.. tau kat mana... betul2 corner tepi umah aku tapi bawah lampu jalan ni..
wehhhhhhhh!!! biar betul kan? seram lar aku nak tinggal ngn fahim berdua kat umah ni kalau Mr.Shyir outstation..

pastu diorang kata POCONG ni dari area Rembau, then ke taman jasmin, Taman Tasik, Kg Panchor n now kat Taman Jermerlang yakni taman aku tu lah.. wadepak kan!!! katanya benda ada kat taman2 ni cari dukun or bomoh yang boleh tolong dia kuar kan susuk dia.. demmm!!! apa kau buat di tepi corner umah ni?
area taman ni ada bomoh kah?? aiyoooo!! g lar main jauh2... aku ada anak kecik ni...

geswat?? citer pasal ni ada masuk surat kabar masa dia wujjud kat  taman jasmin tuh... tapi kan siang2 hari pulak tuh...aku tak taw lar betul ke tak citer ni.. citer ngn akak sebelah ni pulak.. katanya tak taw citer benda tu dah ke sini.. pernah taw yang dia ada kat taman jasmin tuh.. eh.. taman2 ni semua kat senawang taw...

now bila adeq aku dah citer benda ni kat aku.. mula lar aku takut pulak.. dah lar umah tepi.. tepi ni kan ada tingkap, sliding tepi tingkap dapur lagi.. pastu aku bangun malam2 buat susu fahim dah kena berteman pulak.. buatnya tetiba muncul kat tingkap? naya aku pengsan... nauzubillah.. kalau korang apa perasaan korang dah taw benda ni.. mesti lar takut kan..

malam sebelum aku taw tu.. aku kuar balik umah mama jap.. so balik umah kul 12 lebih.. malam tu fahim kul 3 pg sampai 5 pagi ajak main.. dia bangun mata segar bugar. pastu tak layan dia nangis pulak.. hai pelik pulak.. tapi tak pikir apa2 lar...umah tu sebelum kitorang masuk dah pagar siap luar dalam. insyaAllah takde apa2...

umah aku ni taman baru.. tapi dalam kawasn kampung...tapi tak macam kampung.. depan umah ada pencawang elektrik yg besaw tu.. mengadap bukit n semak samun.. tepi sikit ada tasik kecik tempat orang mancing.. area corner umah ni ada kawasan semak jugak sebelum naik ke taman atas..pham dok?

gambar area tuh nnati aku amik.. tapi kn if korang lalu lekas nk ke senawang tu. leh nampk lar kawasan umah ku tu dari highway LEKAS tuh..doa2 lar pocong tu xde lagi...

eh pnjng pulak n3 aku... sorry ek...

2 comments:

youramirah said...

eh, taman baru kan taman jemerlang ni? area panchor ke paroi ke kan? saya pon org seremban jugak. hihi. tp duk kt kl ikut hasben. family kt sri pulai3.

serious takut la camni nak keluar malam kan? nak nak ada baby pulak tu. budak kecik kan nampak benda2 camtu. huhu. nauzubillah. take care lah ye~

Hunny Kitty said...

menarik citer nih..nnt amik gambar ye