Pages

Thursday, December 15, 2011

Bandung Day 1 : KLIA - Jakarta

Entri di tunggu2 sudah tiba.. cewahh.. tunggu ke... alar..sapa lar aku nak ditunggu2.. im not the hot blogger...sob..sob.. ok2.. xmo emo2.. jadi kita teruskan saje perjalanan kerja saya juga percutian.

Bercakap tentang trip ke bandung ni.. ye saya adalah Tour Leader bagi trip kali ni.. Seramai 24 Dewasa dan 2 bayi yang ikut rombongan ini. Terima kasih kepada Pn. Haslina kerana memilih Aliman Travel sebagai agent percutian bagi staff2 Madani Millenium Auto.

Okay back to our story.. Trip kali ni.. memilih KLM airlines sebagai penerbangan kami ke Jakarta Bandung.. jadi semua nya berkumpul di KLIA. Flight depart pada jam 5.20 petang dan dijangka tiba di Jakarta 7.20 malam. Alhamdulillah semua ok dan baik2 saja.. service juga bagus..
 Di samping trip kerja, saya juga membawa family bersama termasuk anak kecil ni.. eh Fahim mana boleh tinggal.. Mr.Shyir tak ikut atas tuntutan kerja... sob..sob.. mama papa n adik jugak ikut sekali..
 Alhamdulillah.. fahim tak menangis n meraga sepanjang perjalanan dalam flight... cool je dia... upah main Ipad masa penerbangan,,, time ni buat video untuk abi yang tinggal tuh.. hihi
 
 One picture buat hidung bucuk dia tuh.. hihi somel...
Btw, naik KLM airlines ( Royal Dutch Airlines) ok jugak.. sebab provide makanan sekali... luggage juga boleh max till 23kg.

Sampai di airport Jakarta, kami di sambut oleh Pak Adi. tour guide yang akan bersama kami selama 4 hari... Selesai urusan di Airport, kami menaiki bas ke tempat dinner dahulu.
Group saya sedang menikmati makan malam..
Selesai makan malam terus menuju ke Bandung. Perjalanan mengambil masa 3 Jam untuk sampai kesana. tapi tak rasa 3 jam pun kerana jalan lancar.. walaupun kereta banyak.

Kenapa tak direct ke Bandung?
Jawapan : Masa proses pemilih tiket penerbangan, AA tiket sangat mahal. cari option yang lain KLM can get a better rate. Group juga tak de masalah. Diorang pn enjoy dengan trip ni...

Sampai di Bandung terus check in hotel.. rest n tido.. sebab esok nak berjalan2 pula..
End Day 1..

2 comments:

lina said...

salam anne - enjoy ur day..take care!

Cik Sibuk said...

senang dah zaman sekarang berjalan dengan anak kecil..ada ipad, iphone, etc..takde la anak bosan pastu merengek dalam plane..