Pages

Thursday, December 18, 2014

Mesti makan in sabah


 Assalamualaikum. dah hari2 update plak. saja gatal tgn ni ha.
okay kita cerita pasal makan plak. im a food lover serius. tu sebab tak kurus. haha
well benda yang aku suka makan memang akan repeat makan until muak. selagi sedap mari bedal.
 sepanjang aku duk sabah ni, makanan yang aku leh pergi dan akan repeat macam yg bakar2 je. ada lah lagi makanan lain tapi tengok tempat gak. tapi yang dua ni ikan pari bakar dan kepak ayam berpisah tiada. dua2 ngam kat tekak. eleh kat semenanjung ada gak ek? tapi tak sama i tell u. harga tu tak pasti lah murah mahal. kalau pari tu seketul besar RM 12 isi banyak kuah cicah sedap. kepak ayam seketul RM 1.50 pun sedap. pergi sandakan ke tawau ke kk ke memang ni lah aku mencari. sape datang sabah wajib makan.

lokasi aku makan ni dekat pasar malam bandar sandakan yang tepi laut tu. kat situ ada gak orang jual TERANG BULAN aka apam balik la kalau semenanjung panggil kan. sedap amek. oh Cakoi pun sedap lain skit. kat semenanjung beli gitu cicah kaya kan? kat sini cakoi di belah sapu planta n kaya dalamnnya.. sedap okeh.. must try.



sebelum makan jalan di tepi pantai sandakan. amik angin laut skit. seberang tu pulau tanjung aru. dalam sandakan jugak. kira kampung air belah pulau. tepi2 ni pun banyak kampung air.

i love seafood in sabah. eceh. okay sambung citer lain.
pasni nak kita melawat sun bear kat sandakan ni.
ok bai









1 comment:

Puan Awin said...

wa..... kepak aym madu ....sedapnya...ritu balik umah mertua kat tawau time raya, hari2 beli kepak ni, mmg x jemu makan.....ratah camtu je tanpa nasi...