Pages

Wednesday, January 25, 2012

Kota Kinabalu : Day 2

Salam Semua… hamboiii cuti lama ye.. biasalah mode nak masuk kerja kedaung lar kan.. hahah..

meh lar kita sambung citer kita ke KK tu.. asek lar terperam jek…

IMG_7177 Day 2 : Sightseeing Only..

haah.. aku sightseeing je.. sebabnya plan nak sewa je kereta… senang nak berjalan2..

so kita sewa kereta saje,, tapi ak u sewa 2hari je..means amik pukul 1 petang dan pulangnya 1 petang last day at the airport..

halfday morning memang jalan2 kaki kat mall yang terdekat saje.. dari marina court tu dekat je pun nak jalan kaki…sementara tunggu kereta sewa sampai kul 1 petang..

Nak sewa kereta senang je.. masa kat airport lagi ada kiosk2 travel tu kan. amik flyers semua.. masuk hotel ko compare lar harga.. yg mana more cheaper and affordable sila kan sewa ye… aku sewa avanza sahaja.. muat lar untuk 6 orang dewasa… dan sangat2 lar jimat ok.. bygkan isi minyak penuh rm70 boleh g banyak tempat.. dari Kota Kinabalu – kinabalu park (kundasang)- Ranau – Tambunan – Keningau – Kota kinabalu semula.. amacam? jimat kan.. sewa hanya RM248 per day x 2 hari..

Marilah berjalan2 seperti yang dikatakan… anak bujang ai yang super duper macam2 hal.. hahhaIMG_7194

Ini permandangan depan Marina Court condo.. sea view..tapi kat depan tu ada construction ..IMG_7197Then.. dah takde apa nak buat.. kereta pun dah dapat..marilah kita berjalan2 di sekitar kota kinabalu city ni dulu. g lar Muzium Sabah.. Bayaran masuk RM2 per person… macam2 ada.. boleh lar taw sejarah, budaya n lain2.. interesting jugak lah.. kalau nak tengok tulang ikan paus. bole lar ke sana.. sebab amazing kot.. baru lah ko taw betapa besar nya ikan paus tuh.. perghh!! IMG_7214

Then ke Anjung depan sikit dari pasar basah tu. leh lepaking sambil tengok sunset.. yang best tepi2 ni pun air dia jernih.. boleh nampak anak2 ikan berenang2 ke tepian.. huhuhu…

Malam pula ke Pasar Malam berdepan dengan Pasar filipin tu.. beli mutiara.. kawan aku bawak tempat yg biasa dia bawa.. Murah giler kot mutiara kat makcik tu.. sebabnya pergh!! mak aku beli banyak jugak lar… aku beli sikit sebab kurang minat.. yg penting dapat jumpa kawan satu kelas masa belajar kat Unitar tuh… thanks guys..!eh beli kat sini lagi murah dari kg air tu ye…

esoknya baru perjalanan nak ke Kinabalu Park..

1 comment:

dhiera zainudin said...

klo sebut pasal pasar philipine terus teringat seafood kat belakang tu. yummy! nak pegi sabah lagi tp tunggu lepas kahwin la.