Pages

Thursday, June 21, 2012

20.06.2012 is malang tak berbau.

Semalam adalah hari Malang tak berbau.. Pasal apa? Pasal kami eksiden le.. Haihhh xtaw nak kata. Nasib tak cedera apa2.. Tu yg pling penting dan syukur.. Allah masih panjangkan nyawa kami.

Semalam pagi adeq ada appointment dgn doc di hospital. Back from hospital amik nenek n bibik kat umah n bring them to cafe mama.. Otw tu aku sibuk melayan fahim while adik drive.. Tiba2 kat traffic light baaaanggggg!!! Depan..

Adik kata kete depan break mengejut sbb kereta depan yg kami langgar tu pun break mengejut. Dan keta depan tu xde lampu break. Bila keta depan kami break mengejut lalu xsempat break maka langgar bontot depan. Mujur xde keta belakang.. If not depan belakang kena.

Langgar keta depan tu xde apa sangat bumper dia kemek sikit n calar. Aunty cina tu pun xde apa.. Kete kami karipap lar bonet depan.. Kemek habis.. Ketepi and setelkan ngn aunty tu. Dia pun xnak bawak balai sbb nati ak kena saman.. So dia pun kesian kat adik sbb adik still in P.. Nati habis merit dia. So byar lar rm200. Aunty tu pakai keta lama.. No wonder banggg kuat pun sikit je kena..setel n aunty tu blah.

Klu dh eksiden biasalah klu towing tu dtg kan.. Sabor jelah. Aku sibuk call sana sini. Ko sibuk nk amik kes aku.. deal itu ini.. Setel balai. Ckp aku yg drive.. Mengaku je lah. Sbbnya kesian kat dia lesen P lagi.. Pung pang pung pang kul 2pm baru setel. Ni sume claim insuran klu x masak.

Kerosakan dilaporkan bumper, bonet, lampu kiri kanan,makguard,radiator bocor..phewwww.. Byknya.. Hmmm. Till now adik phobia nk bawak kereta.. Xpe,pengalaman dlm hidup.. Klu lesen fresh tp xberlanggar apa barang.. Hihhi

Aku dulu pun gitu. Dh kena baru nak insaf bawak keta. Yelar.. Lesen baru harus lah galak benau nk bwk kete. Aku tgk cara adik aku bawak keta ni laju je. Dah dekat baru nak break tu pasal berlanggar.. Pengalaman juga pengajaran..

Amacam? Dah jadi karipap kereta myvi adik aku ni.. Hahahaha
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

GREENJADE said...

uikh byk gak damage..seb baik claim insuran..tp mcm tak berbaloi gak auntie cine tu bayor 200 jek..

hehe sian adik u..sure fobia 2-3 bln ni..

Ann GreenStrawberry said...

weouls yg bayar rm 200 tu kat dia. sbb langgar belakang...

rDnA said...

Banyak jugak nk kena repair tu..tp mujur takde sape-sape yang cedera..