Pages

Tuesday, October 20, 2009

Resepi : Makaroni Daging Ann

pagi terajin sebentar..mhahahhah...so ade 2 breakfast yang aku masak,,jadinya..bertungkus lumus lar aku seorang diri lagi bersilat memasak...hahhahaha.....kebtulan ada makaroni..terus sebat je lar kan...hmm...nak resepi ke tak???? nak ke tak? nak bagi ke tak? hmmmmm.... pikir jap...kang tak bagi cakap aku kedekut..bg kng kata aku poyoo..(eh..ada ke?)  hahahaha...okay2..oleh kerana tak kedekut dan aku ni jenis share2 resepi ngn uollss...okay..aku kasi lar k... tapi lagi satu resepi kmudian lar...

DSC03674

Bahan-Bahan :

  • 4 ulas bawang putih (tumbuk)
  • 1 biji bawang besar (tumbuk)
  • Daging
  • Lobak Merah
  • Cendawan
  • sos tiram
  • kicap manis n masin
  • garam
  • cili boh
  • 1/2 paket makaroni (rebus dulu)
  • cube ayam sket

Cara-cara :

  • Tumis bawang dan cili boh
  • Masukkan daging,kicap,sos tiram
  • Garam sket. gaul hingga daging empuk.
  • taburkan cube ayam dan masukkan lobak merah, cendawan
  • masukkan air sket (jgn cair sgt)nak kasi pekat)
  • masukkan makaroni dan gaul hingga sebati
  • Sedia dihidang

 DSC03675

ni menu pagi tadi..so klu nak cuba silakan..tak nak pun takpe...hehehhe...i enjoy life to cook..hehehe...

p/s : apasal lar org duk tanya soklan yang sama jer.sakit jiwa tokkk...sabar bleh tak?? ingat senang ker? sebuk hal sendiri lar k..jgn tanya2 aku dah soklan tu..nyampah.sabar je lar..tuhan yang tahu..

4 comments:

lina said...

Salam ann,

seronok nyer tengok blog ni...nak add as my blogger.

Ann GreenStrawberry said...

ciare : huhuhu..sempat jer....rebus ler dulu makaroni nye tuh..tumis2 tu jap jer...

lina : wasalam lina, yeke seronok? tQ...buleh2..add jer..

lina said...

ye ann mmg seronok sgt jagn lupa update masakan dan makeup ya...mmg ann ni comel & sweet la...

Ann GreenStrawberry said...

lina : hehehhehe..jgn puji lelebih..malu aiiii..hehhhe.ok nati di update.