Pages

Monday, April 19, 2010

FullDay at Melaka waiting for SIL

Salam Isnin Semua… amboiiii.. dah tengah hari baru nak buat n3.. biasa dia nihh… hehehe..

Korang ingat tak last friday yang aku kena halfday tu kan… yup2.. yang adik ipar aku kena denggi tu.. smpai semenyih… ingat nak amik MIL g Hospital kajang terus.. sekali adik ipar aku ni cakp… dia dah ok.. dah boleh kuar.. tak yah tahan wad masuk air je… kira ok lar kan.. baru nak pick up adik ipar aku tu.. sekali dapat call lagi.. adik ipar aku no 5 plak kena admitted kat Hospital Melaka pulak.. adeeehh.. KES DENGGI jugak haisshhh…. bincang nye bincang.. esoknya lar g Melaka…. ok abis citer jumaat tu…DSC04740

Tengok muka aku ni.. lama dah tak tayang muka vain ni kan.. dan lama jugak aku tak mekap2 gini… cehhh…. like my eyeshadow… huhu.. nanti aku buat tuto ok…DSC04741

sekali lagi.. hehehe… muntah!.. eh? tak nampak pulak botox.. double chin pun takde ni… aikk???? hahahaha…. ok ni hai sabtu nye pulak.. pagi2 dah kuar… pickup MIL kat Semenyih.. terus shoot ke Melaka… ko taw.. mr.Shyir bawak keta tak hengat.. laju benor 190km/j ok… heyyy!! aku dah keras2 perut ni ha.. tangan dah standby je kat handbreak tu..cis! ni sume risau punya pasal..DSC04742

camne tak risau wokk.. pagi2 MIL telepon.. adik ipar aku tu.. msuk ICU nok… adehhh tk terkezuttt ko… mmg lar kan…. takut kena charge Denggi berdarah je.. hey jangan main2 hokekk…

   DSC04743

sampai je hospital Melaka tu… dalm 11.30 am. lar.. tapi still tak leh masuk… cuz waktu  lawatan kul 1 petang..so tunggu lar..kul 1 masuk.. tengok keadaan dia ni… Alhamdulillah… stabil lar.. cuma ada up and down jugak lar… mula masuk wad biasa..sekali demam tak kebah… pastu doc kata ade simtom2 denggi berdarah tu…terus admit ICU…

dah melawat apa semua… tunggu lawatan petang plak… sementara tu singgah solat kat Masjid Al-Azim tu..lepak2 jap… yang Mr.Shyir n Jay carik hotel untuk MIL and SIL inlaw bermalam.. after lawatan petang.. balik ke hotel.. After makan malam tu… aku n Mr.Shyir chow balik seremban balik..sbb nya… family aku ade wat gathering malam tu.. attend lambat sket.. n tido kat umah nenek aku je… sebab ramai kan sedara mara ado….

now.. kondisi beliau semakin pulih… dah kena tranfer ke Wad biasa.. insyaAllah petang ni or esok baru leh balik.. btw.. adik ipar aku ni mengajar kat Madrasah Tahfiz perempuan kat Melaka ni.. tu yang kena admit kat melaka..Alhamdulillah semua ok…

Aku tak taw lar.. Taman umah MIL aku tu.. mmg tgh hot dengan denggi ni… ada je yang kena denggi.. so kita semua pun ken hati2… dan bersih kan kawasan umah…

p/s : adehhh.. perut lapar menggila plak..dush!

4 comments:

lina said...

ann, Cuba buat sup ketam bg kat pesakit insya Allah. selamat memcuba...get well soon.

Ann GreenStrawberry said...

lina : tQ kak.. akan dicuba...hehe

mrs.edy said...

ann..tuto la cikit cara nk make up...

Ann GreenStrawberry said...

mrs.edy : ok2.. nanti ann rajin ann buat tuto make up ek,, heheh