Pages

Monday, May 24, 2010

Demammmm

Salam Isnin semua…

Lama tak berupdate since n3 hari tu kan… bukan tak nak uolls… ai tak larat…. malam rabu tu dah terasa dah badan tak berapa nak best je kan.. so, esoknya khamis tu nak bangun pagi tak leh.. badan panas.. seram sejuk.. sah! demam… hmm.. risau gak aku… lepak lat umah jer lar…

ingat kan petang tu ok lar sket.. rupanya makin menjadi.. nak makan ubat2 ni tak berapa confident lar kan.. aku dengan baby kecik lagi.. jadi tak berani nak makan ubat… petang tu suhu dah jadi 38.c ++mr.shyir bawak g klinik… doc bagi ubat penadol je pun… makan ubat tu ok sket… tapi kejap je lar.. pastu amik ko panas balik..

kalau letak kain basah kat kepala tu tak yah cakap ar.. asek kering je… malam cek suhu balik.. amik ko nak dekat 40.c adeeehh.. menangis aku… panas wehhhh.. malam tu mmg ketuntang ar nak tido… terpaksa b**** tido sebab nak letak kain basah kat badan.. sian kat alki aku ni lar.. tido tak tido je.. jap2 lap.. yang aku dah mengerang2 dah ni.. makan sume dah tak selera…

sok paginya.. mula2 aku rasa cam nak g hospital je… tapi aku gagah jugak lar letak pulak air asam jawa sejuk2 pakai kain kat kepala setiap masa.. alhamdulillah.. better sikit.. aku bukan apa…risau kat baby je.. in case panas sangat2.. takut apa2 jadi pulak….

jumaat tu pun aku mc jugak… mmg baring je lar… setiap setengah jam mmg cek suhu.. turun ke tak… menjelang ke petang.. ok sikit… malam pun ok skit lagi jugak… tinggal sakit kepala je lar…

esoknya sabtu ok dah.. tapi langkah berjaga2 jugak.. aleh2 petang semalam..aku demam balik.. adehh.. risau ni.. cepat2 letak kain basah balik.. alhamdulillah.. kebah juga..

now aku keja hari ini.. tu pun suam2 kuku je ni.. tapi gigihkan jugak.. sbb kerja banyak tertangguh…  harap2 ok je semua….

nati ada masa aku update lagi…

1 comment:

rDnA said...

sian dia..minum air suam banyak2 tau..skrg ni mmg musim demam..
tk good rest k..