Pages

Monday, May 4, 2009

project menara condong

petang jumaat tue...adek ajak g menara condong...dia ade kerja kursus kena buat pasal bangunan bersejarah...pastu dia select lar menara condong..cuz senang katanya...tapi nan ado nk buat sendiri...akak dia jugak yg kena tolong wat project tue...kata akak pemandu pelancong..harus lar byk info kan...huhu...yolah...dah lar kena submit b4 cuti sekolah niee....hampeh..satu benda pun dia tak start lagi..ngok ngeekkk toll....
kuar umah pun dah kul 6.sepatutnya nk kuar tengah hari tu..tapi matahari terik benaw..xlarat nk kua umah..ke ko malas Ann??hahhha..tu lar jawapan sebenarnya..hikss...!! i lyke....

okay..everybody...apa nie...? nie adalah menara condong....located at teluk intan town...sape2 penah g sini..uolls leh nmpak landmark teluk intan nie..dah lame dah benda nie tercongok kat sini..hee..tapi aku lalu lalang je lar..hahahhah....

ekceli klu aku citer pasal menara ni mmg panjang berjela..pastu mula lar uoollss kata n3 aku ni panjang no..kan...bek korang click je kat sini eh...info
main entrance,..ekceli leh masuk menara ni..kebetulan we oulss dah g lambat kan..so dah close 1 jam yg lepas...waktu lawatan dari 9 am til 5 pm mon til sunday.... pic dalam aku tak amek..cuz aku tak masuk...kan konci pon pagar nyer...huhuh
ni lar penyebab ke condongan nyer....kat dlam menara nie kan ade tangki air..zaman dulu2 bekalan air mmg kat sini..oleh kerna tempat tadahan air.mka tanah pun mendap..makanya condong lar...huhuh...klu uolls amati mmg leh nmpk pun kecondongan nye tuh...

okay..itu aku n faris..si kecik ni pun ngikut gak..pantang di ajak mesti nk ikut sajork..nak2 papa yg ajak..huhuh..ape lagi..sempat dia ngepaw papa...ptg2 kat sini pun ade xtvt..santai2..dn lain... aku tak lama pun kat sini..just amik info n gambar sket2 pastu gerak..pas ni nak repeat datg balik..cuz nk amik pic dalam n wat dukemntari by video plak...hehhehehe

p/s: aku suka pasal jalan2 n visit landmark2 yg ade kat msia nie..best wokk bila dah taw...

2 comments:

Salsabella Bella said...

kamu somey tika dalam ijau..bju kaler ijau le..ngeh3 :)

Ann GreenStrawberry said...

maceh2...bella..hikss..!! i lyke hijau..hikss!!