Pages

Monday, November 22, 2010

Setakat ni semua ok2 je

hmm… ramai jugak yang tanya.. especially if aku call makcik2 aku ni.. semua dok kata.. nak bersalin dah ke? makk aih! maknanya dalam kepala dorang duk setting.. aku call mesti nak bersalin dah.. jawapan aku.. belom lagi.. alar rileks lar. kasi chill k.. kang kalau dah betul2.. baru heboh2 call 18 kali cakap nk bersalin.. hahahaa..

Sejak2 menghitung hari nak bersalin ni.. belum ada tanda2 yang agak drastik serta yang heavy2 nak bersalin ni.. cuma kadang2 tu ada lar rasa seperti berikut… kuikuikui

  • Sakit pinggang macam nak period pain tu.. datang kejap pastu hilang’
  • celah kang2 kat ari2 mmg ada sakit jugak.. terutama bila nak bangun dari duduk or tido… terpaksa ngesot dulu.. baru ok..
  • jalan semakin laju… rasanya berlari pun boleh kot.. haha
  • Perut semakin ringan – erk! ada baca gak kalau baby dah turun atau dah masuk laluan mmg agak ringan.. ready saje..
  • kerap kencing / beri2.. hahaha..
  • Perut mengeras – owh! mmg hado.. tapi tak lar kerap sangat… ada masa.. kadang2 aku wat dek je bleh..?
  • semakin ligat ini kecik kat dalam ni.. hahha..
  • keputihan yang semakin banyak.. erk? adakah mukus2 yang keluar tersebut setelah baby tekan2 tu..
  • kadang2 dapat rasa kepala baby menekan2 dibawah tettttttt.. huh.

ish cam banyak pulak.. tapi tak serius kot.. sebab apa aku kata gitu.. kadang2 aku ni leka je.. buat kerja terlupa plak budak kecik ni… kalau nak ajak aku g tawaf shopping complex pun aku mampu lagi.. agak2 nak beranak.. berdesupp terus ke hospital.. everythings dah ready.. n no worries.. cuma akar fatimah tu aku lom rendam lagi. huhu..

Brixton hicks yang dikata2kan tu pun.. aku cam kompius.. ada ke tak ek? ada lar kot.. masa tu dia punya mengeras baik punya.. tangkap pinggang.. senak.. angin.. siap gastrik.. 1st masa otw balik dari JB tu kot.. aduh.. tak ingat.. pastu ada jugak kena lagi… erk?..

tak kisah lar.. apa2 aku dah ready dah ni.. siap cakap ngn baby.. sila keluar awal.. sebab aku tak sabor nak peluk cium ini budak. plus ibu dia ni nak cepat kurus. hahahaha….

apa2 pun doa2 lar untuk aku dan baby k..

ok2.. sekian bebelan hari isnin.. kang aku sambung lar en3 photoshot yang aku buat smalam…

No comments: