Pages

Tuesday, December 1, 2009

Lembu menjadi taruhan korban

Raya kedua tu..pagi dalam kul 9.30 tu..gerak balik kampung kat seremban...tak jauh pun tak sampai setengah jam dah sampai...yelar umah nenek aku kan..huhuh....so mmg ada wat korban lar..

atas nama aku dan family + mr.Shyir sekali...huhuh...dalam kul 11 lebih camtu baru lembu sampai....so family biasa2 je lar..sebabnya tiap2 tahun camni...mmg selalu sngat wat korban kat umah nenek aku ni...

DSC03999

first sesi menumbangkan lembu ttersebut..selalu nya kerbau...kali ni lembu pulak...

DSC04000

owh..sangt degil kerna tak nak tumbang..so kasi usap2 dan manja2 kan dia dulu...

DSC04002

okay..dah berjaya...dengan kiraan satu..dua...tiga juga..mihahhaaa..gali lobang pulak untuk takung darah nye

DSC04003

dan lembu tersebut hanya mampu berserah je lar...hahahahaa..yang standing beside tu..pakcik aku..dia lar penyembelih lembu tersebut..beliau mmg penyembelih lembu dan kerbau,..part time job ..heheee

DSC04004

kasi dalam lagi..kulit leher tu tebal dan gelebeh pulak...

DSC04005

sebelum sembelih kasi akad dulu...ye itu adalah ayahanda ku.huhu

DSC04006

dan mr.Shyir adalah mangsa yang kena pegang lembu tersebut..oleh kerana dia 1st time wat korban dalam sejarah hidup dia..wakakka...gigil tuh...tapi steady lar...ecehhh..sebenarnya dia kena paksa ngn bapak aku suh pegang lembu tu..huhuhu...

DSC04007

ko tengok tu...cam nak terbang je gaya nye...hahahhaha... abang..abang..sangat lawakk... orang semua bukan nya dok tengok lembu...tengok Mr.Shyir..hahah..sebabnya dia kan 1st time..sebelum2 ni weouls famly sume dah rasa... lagi pun kan dia menantu baru..lalalalalla..harus..harus..serta wajibbbbbbbb...

lepas je sembelih tu..abis lar memancut2 darah tu terkena jugak lar laki aku nie...wakakkakaa...ha...hambikkkk....sian dia..kena jersi mahal itu...wah nak jugak kata tu..jentik kang...!! hahahaaha..

dah lar korang enjoy lar ngn video ni...

malam tu pulak ada baca yasin..tapi aku tak join kena g subang pulak..

p/s : hmmmmmmmmmmm....pening lar wehhhhhhh..

No comments: