Pages

Thursday, June 10, 2010

Wedding Muaz dan Nisa – Ipoh Mali

Last weekend.. cam biasa kalau dh nama pun cuti sekolah kan.. mesti penuh undangan kawen2 ni… tak terkecuali cuzen Mr.Shyir ni ha.. nak jugak kawen.. hahha.. ok2.. if dah jodoh kawen je lar kan… apa nak tunggu.. jaaallannnnn… hehe..

Bertolak dari semenyih kul 10am camtu.. memandangkan cuzen Mr.Shyir belah lelaki.. so kita kena g belah perempuan lar kan..belah perempuan ni orang slim river.. jadi pagi tu nikah weouls tak sempat lar… tunggu sanding n makan time je lar.. hehehe..

DSC04933

12.30noon gitu siap2 bersanding… aku capture gambar pun ala2 je.. hahaa… masa sanding ni kat dalam umah.. sekali ngn mertua aku.. sekali toleh belakang cari laki aku.. nan hadoo.. mano poie eh…? rupo eh… elok dah bersantap di meja reserve… huwaarrrgghh!! geram acik… cis… kenapakah beliau tidak menunggu isteri mu sekali… huh! tapi tak pe.. pastu aku g amik lauk bagai… aku plak duk kat meja tuh.. seb baik keliling meja dah abis makan….

tapi location adalah tak best.. tepi speaker.. hawauuu tol.. tersedak2 aku makan.. dek kerana bising sangat2.. dush2… dalam hati terbakar tu…  tah..! aku pelik.. apasal lar kalau kenduri2 kawen ni kan.. karoake2 ni macam satu kewajipan plak..? adakah orang akan pandang ko nyanyi dek kerana suara ko sedap dan adakah komposer2 yang tengok bakat ko tu.. boleh amik ko sebagai artis? perlu ke? hadoii… bagi aku lar kan.. nak berspeaker besar2 ni boleh.. tapi boleh tak kau mainkan lagu2 yang tenang sket.. ala2 cak lempong ke? jazzy2 ker? sedap sket telinga ni kan… takde lar orang2 lain ni nak cakap cam nak terjerit2 terkeluar anak tekak ni… tak paham aku…

lagi satu.. perlu ke MC2 majlis ni… ko cakap macam ko ni pengacara tv pulak aku tengok… yang si MC ni plak bleh nyanyi2.. g kat meja tetamu.. salam2.. perasan seperti ko tu artis… puihh!!.. marah tul aku.. aku yang time tu elok2 tengah selera makan nak elok.. nak muntah tengok aksi tersebut… bagi aku jugak kalau nak jadi MC tu boleh.. untuk umumkan ketibaan pengantin.. panggil2 parents tuk acara renjis tu.. mempersilakan tetamu makan.. lain2 tak perlu kot.. nak nyanyi pun tunggu lar tetamu balik ke.. dah tinggal family ko nak lalak2 buleh ar… hadoii.. kan dah panjang lebar….

ok fine! tak bermaksud pun… cuma luahkan pendapat.. sorry if ada sesapa terasa… matik lar aku.. ehehhehee…mana lar tau ada pulak pergi wedding yang sama ngn aku ni kan…DSC04935

masa ni si MC sedang tanya2 pengantin…

MC : Nak tanya… panggilan kepada Nisa apa?

PL : (terdiam malu)……… baby!

MC: baby.. ???? kawan2 dia.. tolong amik kayu buh kat si Muaz ni… ada ke panggil baby…( dalam hati aku ..sperti mau dush2.. ini MC)

* ok.. ni antara soklan yang di tanya lar kan… bagi aku juga.. cam tak patut tanya soklan tersebut.. cuz cam memalukan pengantin tu pun ada dikhalayak ramai.. panggilan manja antara suami isteri biarlah rahsia… tak perlu orang lain tau pun.. betul tak? dan masa ni.. aku terus cakap ngn Mr.Shyir.. angkat kaki jalan..masuk keta jom pi masjid solat zuhur.. rimas sudah itu jam… tapi takpe… sapa pulak aku nak kutuk2 majlis orang.. aku bukan kutuk majlis… tapi rasa si MC tu cam.. hadoii.. xpatut jek.. whateva.. diorang ni pun dah selamat.. tapi family in law aku ni pun sependapat rupanya… hehhee

dah selesai tu.. cabut terus ke Ipoh… sebab esok belah lelaki pulak.. malam tu ada kenduri tahlil sikit…DSC04834

Me and my youngest sister in law.. hhehe.. budus.. jari tembam. nampak pendek… huwargghh!! ai nak kuruskan jari ai semula.. ehehehe DSC04835

Bila da selesai makan.. mula kepala masing2 giler… ko tengok lar kan.. laki aku ni… payah tull.. dah macm hpe tah… sukati lar bang… hehehe

esoknya lansung… aku mmg tak nolong apa.. sebab dilanda sakit perut yang tak bagi kesian punya… cirbir ok… dah aku tak tido satu malam… sakit memulas je.. aku risau lar apa2 kat baby pulak.. perut mengeras semacam.. sudahnya aku masuk bilik layan mata ni jap. dapt tido kejap lega sikit perut.. naseb kenduri katering kan… hahahha….

after kul 3pm.. kemas n chow balik semenyih… malam baru balik seremban.. sebabnya kul 3 pagi kang aku dah kena g airport hantar mama g umrah.. tido pun ala2 je lar… hahaha

DSC04839

nah! hambik muka hantu ni.. poyo je minah ni.. duk dalam keta tak nak bagi tetido.. amik gambar smpai lebam.. sudahnya sume gambar cam hampeh.. ni je ok… wakakakakkakaa…..

sekian.. hambik n3 panjang2…. dua hari nya citer aku letak..

No comments: