Pages

Tuesday, July 13, 2010

Persiapan apa yang patut.. cadangan je kot..

Sebelum tu… Salam 1 Syaaban untuk semua.. ada yang puasa hari ni..? tahniah diucapkan… alhamdulillah… sedar tak sedar dah Syaaban dah kan.. bulan depan dah Ramadhan pulak.. sekejapan pulak..masa bergerak dengan pantas hingga kita semua tak terasa betul tak? hehe..

ok lar back to the title.. banyak nye persiapan yang aku rasa cam nak buat kali ni… ecehhh…. macam buat je kan.. tah2 tak terbuat aku rasa hahahahhaa….

Antaranya je lar ni.. katanya cadangan je kan… kalau terlaksana alhamdulillah…hehee…

  1. Puasa  Ganti – Umumnya bagi perempuan adalah WAJIB kena ganti kan… ye.. aku dah ganti last year… tapi ni ada baki 1 hari je lagi.. hmm.. harap2 dapat ganti lar.. harap2 juga baby akan memberi kerjasama terhadap ibu beliau untuk gigih ganti puasa.. hehehe…. uoollss!! cepat2 ganti ok.. hehee.
  2. Wedding Adik Ipar – yep! adik Mr.Shyir akan kahwin  1 week after raya.. makanya mungkin agak bz sikit tulun2 untuk wedding adik ipar aku.. adik ipar aku ni perempuan.. jadi persiapan harus lebih tapi majlis adalah sederhana saja… dgn membuyung ini harap dapat tlong lar.. buat kerja duduk2 buleh lar kot.. hehehe…
  3. Cat dalam rumah – erk! ini cadangan mama aku.. tetiba kata nak tukar color rumah pulak.. yelar.. dalam rumah cam tadika.. lagi color dah 6 tahun…. katanya nak buat all white.. senang match dengan langsir ng apa color pun.. yolah.. kita tunggu je lar sapo yang nak buek ni.. ahhahaa
  4. Tukar langsir – also cadangan mama jugak… haha..nak tempah.. tempah skang.. kang semua orang sibuk.. tak jadi apa langsir tu pulak… kuikuikui…
  5. Kuih raya – hurmm.. rasa nya tahun ni aku tak buat kot.. wkakakakak.. cam nak beli je… tak pun tempah kat kakak sedara aku ni je… sebab dia amik tempahan kuih raya.. tapi Samprit je lar.. sebab samprit dia adalah terbaik… nanti lar aku buat n3 khas untuk beliau… heheh..
  6. Baju Raya – hmm pun aku beli je.. ate takkan nak pakai baju  kurung.. masa tu dah almost 7 month kot.. haruslah perut ke hadapan..sah2 kain tak muat.. jadi pakai saje baju maternity.. beli je.. Mr.Shyir also beli saje.. dan jubah mama beli ritu pun tak pakai lagi… pakai jubah senang..
  7. Baby stuff – rasanya lepas raya baru pulun beli kot.. sekali beli.. skang menabung je dulu.. malas nak pergi banyak kali kat baby shop.. kang benda tak penting jadi penting plak… list je dulu…
  8. hmmm.. apa lagi ek… nati aku ingat.. aku sambung plak.. heheheee…

ko tengokkk… belum apa2 lagi dah ada listing segini.. puasa belum.. tetiba nak buat persiapan raya plak.. apekehalnya.. apa2 pun.. cam uolls pun ada jugakkan cadangan2 tertentu…ecehh… semoga terlaksana lar ek…

2 comments:

mrs.ecam said...

akunyer...:
1. pose ganti : lom abes
2. cat umh : laki aku buat sbb die yg suggest
3. tuko langsir : pong kje laki aku sbb die yg eksaited nk tuko
4. kuih rye : xdek ms nk buat....bli jek
5.baju rye : dh siap...aku wat bj kurung pahang...time rye insyaallah aku pong 7 bln...heeee
6. bb stuff : top up sket2 jek...brg abg2 die bnyk lg leh pki...sekian..ngeh3

Ann GreenStrawberry said...

mrs.ecam :hahahahaha.. kira ok lar tu kan..