Pages

Wednesday, April 22, 2009

Pagi yg gelap (CTRE trip)


ni citer pasal sabtu lepas..giler.ari rabu baru nak kuor n3 ni ko..hahahhaha...janji ade n3..xberabok lar blog aku nie...hehhehhe...pagi2 lagi aku n Mr.shyir dah kuar umah..dia ntor aku ke MATIC kl..ye..!! aku kena berada di MATIC at 7.00 am...jgn lambat nt ketinggalan bas...ada paham..sbb nk reg bagai lagi... 

pagi2 dah tentu tak bekpes kan..jadi mak mertua aku siap kim bekal kat aku..beliau bag epal n pisang..hehhe..TQ umi... klu dapat nasi lemak lagi sodapp...cehhh..deman tol ko nie Ann..muaahhhaaa.....
time subuh2 dah kuar umah taw..muka tak cukup tido...

gerak 6.30 am..smpai matic awal kul 7.00 am gitu..lepak2 dalm keta dulu..sambil mam epal..waahh!!! huhuhu...gigih gak Mr.Shyir duk ntor aku subuh2 sapiee..maceh abang...!!! sebagai tunang mestilah menjaga keselamatan tunangnya kan...hehehhehe..i liikeeee....!!! yelar.. dia tak bg aku drive dari semban ke Kl subuh2..takot apa2 jadi..risau..lagi pun dari semalam aku membz kat kl kan...

dlm 7.45 tu aku naek bas..sebelum gerak tue..salam mr.shyir pastu nangess sket..tgk...dah ngade2...bese lar kan..bila hati dah berat nk g..pasti nya cembeng sket....hahahha..aku kan ngades dan gedix..lala...sookkaaa!!! Mase nanges tu..Mr.Shyir ckp " My , namo nanges sok kita jumpa lagi..nati dady risau klu camni..." ceaaa.....prihatin taw.. i likkeee.....

dalam bas..ada briefing sume..pastu stop kan RnR seremban utk bekpes...aku bekpes sandwish jer..tak selera nk makan..cuz no mood...yelar..!time briefing tu..boleh plak dlm itinerary...we oulls sume ke tidor dalam muzium kapal kat melaka tuh...daammm!! i dun like this..!! tapi citer psal ni..nati aku reveal lar k...
mase ni tinggal sekeping je sandwich aku...satu lagi dah makan..baru teringat nk snap..hikss!!!
dh naek bas balik, en. Razak start borak2 pasal Belum Forest...best gak dgr briefing dia tue..next ctre dorang kata nak buat kat situ....erkk?? ...hmm..participant yg join dlm 20 pax..kira ramai lar tue...hhehehe...sume2 otai2..naek segan aku...

aku pulak dah boring..duk snap2 lar kerja nya...huhuhu...muka sedey pun ada gak tu..dlam hati..camner lar nk tido dlm muzium nie..adeeehh!! seram taw...

ni lar lesen tour guide aku..aka..pemandu pelancong..ye!! ni kerja part time daku..alar..org yg duk ckp2 dlm bas tue..aku ada badge ni..bukan senang taw...nmpak tak..tarikh 17 JUn 2009..tu date luput lesen aku...so aku kena renew dlm bln 5 nie...utk renew aku wajib kena attend CTRE program bg aku mendapatkan 3 CTRE(sijil kursus) melalui outdoor or indoor class..melaka ni aku outdoor program..aku join ni dpt 3CTRE...makanya nati..lesen aku leh lar idop utk 1 year lagi..hehehhe....

nk taw citer selanjutnya..kena tgu next n3..hope dun bosan2 lor..cuz ni lar xtvt aku last weekend..penuh ngn kepenatan...argghh!! tapi best woo..pasni nati ada lar citer pasala aku tido kat muzium tue....

p/s: byk plak n3 pas2 nie...adeeeehh!! kasi roh rajin bloging mai lar oiiiii

2 comments:

attyfir said...

dulu pernah berangan nak jadi pemandu pelancong..skrg jadik pelancong je ler..hehehhe

Ann GreenStrawberry said...

atty's: alamak..!! naper jadik camtu...kasi jadi lar...bes taw..