Pages

Wednesday, November 4, 2009

Tinggal kasih tinggal kenangan

semalam aku ade cerita pasal nenek sedara aku yang meninggal semalam kan? hmmmm....jap tarik nafassss....sedeh aku nak wat n3 pasal nie... tetiba rasa pas ni dah takde nak jumpa dia lagi...

apa yang buat aku terasa sgt2 sebabya dia adalah orang yang bertungkus lumus membantu wedding aku..siap bermalam kat umah aku since hari rabu until sabtu hari langsung sanding aku..plus dia datang dengan besfren dia..Mak Jah.. so sad story lar beb..

DSC_0091

:: ni masa aku nikah...dia datang tengok aku masa aku baru bersiap ,ceria sgt dia masa nie ::

bukan apa... she deserve to help us untuk wedding tu...we know she's not very well..but dia sanggup travelling to my home by komuter taw..on that Wednesday 5th Aug 09... masa tu aku tak pat pickup ni...so adik aku angah yang pick up.. aku ingat lagi masa dia sampai umah aku tuh..aku tengah pipih cili api..dia pun sama duk tolong aku..kebtulan masa tu nenek aku ada...aka kakak dia lar..borak2 smbil pipih lada...

P8060055

khamis malam tu pulak kan aku ade majlis cukur jambul si fahmy kan? so malam tu jugak dia join geng marhaban..sama2 lar duk nyanyi marhaban.. waktu ni dia sihat jer lagi..walaupun gigih tak nampak kan kesakitan beliau..

P8060051

3 orang lama itu adalah nenek aku.. hujung sekali kiri nenek aku belah mama (kakak nenek sedara aku ni) - nenek aku jugk(belah bapa) - nenek sedaraku(Arwah opah cik)

After kenduri aku tuh..2 week after kenduri tu..dia masuk hospital akibat muntah darah..still masuk ICU tapi masih sedar lar.. masa mama aku melawat tu...dia sedar tapi cam tak leh cakap..mase mama nak balik tu...dia melambai seolah2 itu adalah lambaian terakhir...sedih jer...

jumpa dia masa raya haritu..dia ceria jer..tanya sihat ke? then dia jawap MASEH ADA SATU JE TALIAN HAYAT..pastu gelak2..hmmm...rupanya taliat hayat yang Allah bg kat dia tak lama.sebulan lebih after raya tuh...

DSC03793

dan semalam..dia telah pergi meninggalkan kami buat selamanya...setelah seminggu koma di ICU HUKM... dan menghembuskan nafas pada jam 10.30pm pada 02 Nov 2009..

hingga sekarang masih lagi terasa kehilangan beliau..

Ya Allah!! kau tempatlah dia ditempat orang2 yang beriman, kau jadikan lah kuburnya adalah taman2 syurga.kau ampunkan lah dosa2nya, kau terangi lah kuburnya dengan sinaran syurga,semoga kau cucuri rahmat ke atas rohnya..aminnnn...Al-Fatihah

tetiba aku teringat..macam mana lar first nite dia di alam barzah itu.. ditanya dan disoal macam2...nauzubillah.. huisssh takut pulak rasanya...semoga Allah terima taubat kita semua..aminn...

p/s : weh..korang suggest mau topik apa utk aku review...kasi taw sket...

1 comment:

Nazifa said...

ann...

hampir menangis ifa bc entri nih...
abah ifa penah jatuh sakit msk wad CCU jantung sbb penat tlng org kenduri kawen...

alhamdulillah..abah dh sihat mcm biasa...

teringat mcm mn kami sume sedey sgt tgk abah..tp abah sikit pn xmo kitaorg risau...

mulia sgt hati nenek sedara ann tuh...
dia nk buat amal selagi mampu...

insyaAllah..doakan rohnya ditempatkan dikalangan org2 beriman...

al-fatihah....