Pages

Thursday, January 31, 2013

hati ini risau

ok jam menunjukn pukul 1.20 pagi 31 jan 13.. dan aku ni masih terkebil2 lg nih.. al kisah risau kan rumah aku ni selamat ke tidok..

mmg lah aku ni selalu xde kat umah.. dah lah rumah tepi.. jadi kerisauan ni meninggi lah sikit.. petang tadi balik keje.. akak jiran sebelah ni citer umah jiran no 3 dari tepi ni pon kena masuk mlm tdi.. siap dia ada kat umah jugak.. nasib xsempat amik apa2.. sbb perompak ni pecah masuk dari pinti belakang.. kebetulan akak ni tdo kat ruang tamu.. sbb tu lah kot xjadi masuk..

sblum umah akak ni.. rumah lorong belakang kena pecah gak.. habis 5k.. modus operandi sama.. pintu belakang gak.. pfttt.. elok nyembang dgn kak sebelah.. dh mghrib haku pon masuk umah..

elok kat dapur ngn basuh cawan tergerak hati nk intai belakang.. terkejut jugak sbb pagar belakang umah aku ni pon ken koyak jugak.. maknanya perompak ni nk pecah masuk umah aku ni gak.. haduiiii.. terus pgil hubby.. cek2 mungkin dia dh usha pintu sliding tepi n pagar dpan.. kemain baik punya lock.. nasib juga pintu belakang ni aku punya secure dari dlm pon byk.. tp dlm pada tu hati xsedap gak..

minggu ni kena operasi mensecure kan rumah lgi.. kus semangat bila benda2 ni jadi.. xlena tdo aku dibuatnya.. kdg tu terfikir apesal lah ramai org jahat ni.. pdttt

harap lah pasni xde apa2.. buat pendinding lah klu begini.. huhuuhu.. moga Allah memberi pembalasan kpd org jahat tu..

dah.. bismillahhhh...

3 comments:

Maria Rajab said...

semoga baik2 aje wak

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

pasang grill x? sebaiknya tingkap & pintu pasang grill esp rumah atas tanah ni..
be careful..semoga Allah melindungi korg sekeluarga..amin

Ann GreenStrawberry said...

maria : aminnnn

ayen: grill mmg pasang.. insyaallah moga selamat