Pages

Thursday, October 20, 2011

Al-Fatihah.. Tabahkan hatimu Wahai Erin.

Sangat sedih... baru dapat berita tentang kematian suami sepupu aku tadi akibat kemalangan.
Kemalang tu berlaku kat depan umah mertuanya sepupu aku tuh..
katanya kena langggar dengan india. then aku tak dapat citer details nye lagi.

Arwah meninggalkan sepupu aku tuh yang berusia 25 tahun dan anak perempuan diorang yang baru berusia 1 tahun 8 bulan camtuh. Ya Allah.. sedih sangat2.. di usia muda begitu dengan anak yang kecil pula. Ya Allah! apakah ujian yang kau berikan kepada sepupu ku ini..

Arwah berkerja sebagai engineear Misc(ALAM).. so that belayar je lar kerja nya.. 6 bulan gitu.. then balik cuti 2 3 bulan ke... ni tengah cuti start b4 puasa tu kot... then dapat jumpa anak isteri time cuti je lar.. tengok picture2 kat FB diorang g bercuti semua.. indahnya... but now arwah tinggalkan Erin n Damia buat selamanya.. sedihhhhhhhhhhhh..

diorang kawen januari 2009.. pastu diikuti mummy aween, then aku pulak bln 8 tuh kan.. sepanjang after diorang kawen. aku dapat jumpa Arwah ni 2x je kot.. sbb kalau aku jumpa erin tuh.. hubby dia sailing jek.. kalau hubby dia cuti.. then dia duk melaka umah mak suami dia tuh... Family erin ni pulak duk kat Pengkalan Hulu perak near tu baling sana..

aku dapat berita tu.. terus gigil semua... terkejut gilerr... skang Arwah masih ada kat Hospital Melaka untuk Post mortem.. insYallah Malam nanti akan ke Ramuan Cina Besar untuk ziarah..Fyi, Arwah jugak baru menyambut hari jadi 15 october lepas.. Ya Allahhhh...

Untuk Sepupu ku ERIN, tabahkan hati mu syg, Allah sedang mengujikan kamu.. Redhakan pemergian MIE. Allah sayangkan dia. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan golongan org2 beriman. Kuatkan semangat untuk terus hidup dan membesarkan DAMIA. Walaupun kita tahu Damia sangat manja n rapat dengan Papanya bila papanya balik cuti.Even mia masih kecil n tak taw apa2.. tapi dia boleh rasa kehilangan papanya. ooohhh.. sedihnya hati ini. nangis!

Ain baca blog erin, sering bercerita tentang kehidupan, ERIN, MIA, n MIE.. Setiap entri tak pernah lekang ucapan sayang kepada MIE.. hmm.. maaf.. kalau erin terbaca entri ni satu hari nanti.. ain bukan nak buat erin sedih lagi.. tapi ain prihatin pada erin sbg sepupu ain.

hmm.. tak mampu nak teruskan entri.. insyaAllah ada berita terbaru.. akan di update semula..

sama2 kita sedekahkan Alfatihah kepada Arwah. AL-FATIHAH..!

2 comments:

Hunny Kitty said...

al-fatihah~

ZianaRazali said...

al fatihah..
sebaknya baca..semoga sepupu AGS mampu hadapi semua ni..stiap yang hidup pasti pergi..