Pages

Wednesday, April 14, 2010

Bila Suami campur tangan..

Last saturday.. umah kosong.. sume takdok… pi balik teluk intan… yelar..bila family takde harus berjimba kan.. hehhhe.. so as usual.. pagi2 aku dah p ladang ayam.. membantu suami.. eceeeeehhh… eh.. mesti lar..sapa nak tolong lagi kan.. kami kan penternak.. huhu… tengahari balik umah.. untuk mulakan sesi masak memasak…

oleh kerna.. Mr.Shyir request nak makan kari ayam dan aku adalah nak makan sayur mayur je… hahha.. diet kah? nan ado.. muhahahha… biasalarkan bila suami ni ke dapurkan… niat mmg terbaek lar nak membantu isteri pula…DSC04729

contoh kata..suh potong sayur.. kalau dia potong sesuka..amatlah saya tidak puas hati.. maka kena tunjuk contoh baru leh ikut.. muahahah.. “xpe lar bang.. dah masuk perut dah jadi sisa pepejal dah pun”.. mihahahahahhaa…..

Dah kata makan berdua.. eh tak..si angah ada kat umah… dia pun nk makan sebelum chow ke bukit jalil tengok bola…eh? N9 menang kan? muhahahaha.. yaribbbaa!! ok stop!… dush2… masak untuk 3 orang makan sudeyyy….DSC04730

tapi kan.. ko taw lar Mr.Shyir tu… dia telah mencampur tangan dalam masakan kari aku.. aiyaakk!! adoiii..kita ckap lain..dia kata lain…cis..cis… xpe.. ai ok je bang.. hihihi,,,,gambar tu… membuktikan sedap! hahahaha..mati lar puji diri sendiri.. hahahhaa….DSC04732

tapi apa2 pun menjadi ok kari ai. walaupun dia memcampur tangan.. tambah kari sesuka hatik… aiyakkk!! ok xpe.. di ampunkan.. hehhehe….kuah adah pekat… tapi sedap.. cicah ngn roti lagi sedap.. ayam 5 ketul je… tak banyak2.. bukan ramai pun.. huhu…DSC04731

aku suh goreng sayur takmo.. xpe ai masak jugak.. DSC04733

2 jenis lauk sudah… makan dgn nasi panas2.. fuhhhhh!! terangkat.. Mr.Shyir tambah sampai 3 kali.. adik aku pun sama. aku sekali jer.. huhuhu.. dah kenyang masing2 tersandar.. hahahhaaa… siap tertido melayan hindustan..wakakkakaa….

p/s : aku dah beli barang buat cheese cake ni.. tak berbuat2… adoiii…

4 comments:

Kancilbiru said...

woh sedapnyaaaaaaa...ko membikin aku lapar...aku dah la puasa ni...ish ish...

Ann GreenStrawberry said...

niza ; lar.. ko puasa ke..?
ishhh... soryy... hehehhe

Byzura Mj (By) said...

pergh mangancam!!!

Ann GreenStrawberry said...

BAI : uihhh.. sampai begitu sekali kah?? hehee