Pages

Thursday, March 18, 2010

Congratulation To My BFF Maysarah

11 mac 2010 lepas,my bff Maysarah telah selamat melahirkan bayi perempuan sulong mereka di Hospital Port Dickson. Dengan Izin Allah.. alhamdulillah…selamat juga akhirnya kawan ku ini bersalin walaupun bertarung nyawa hampir bebelas jam untuk melahirkan bayi nya.. plus, may pun dah overdue 1 week.. tak bersalin2.. sudah nya 1 week after bersalin juga… Alhamdulillah May.. dan tahniah aku ucapkan…

so, Malam tadi aku n Mr.Shyir pergilah visit May n baby kat umah mak dia kat PD.. sampai umah… mak dia kata May dah g hospital.. anaknya kena tahan kat Wad.. akibat terminum air ketuban ibunya..trkejut jugak lar aku.. then aku pun terus ke hospital… tapi ko taw larkan..hospital kerajaan ni mana leh melawat malam2.. tapi aku redah je la… kata nak masuk kejap je… sudahnya..sejam kat dalam tu.. hahahha… buat macam bapak aku punya hospital.. ahhaha

DSC04669

May and her baby Najwa.. eh.. yang lighting biru orang sebelah katil tu anaknya kena kuning… bukan dalam filem ke hapa k… jngan korang ingat avatar pulekk..heheh…baby masuk hospital akibat terminum air ketuban masa nak bersalin haritu.. dah lama sangat dalam perut.. nurse pulak suh tahan dulu jangan kasi kuar baby tu… bukan nak induce ke apa… haish… sudahnya kesian kat si kecik ni.. bila aku dengar May citer macam2 masa bersalin tu… nurse duk endah tak endah lar.. hey seriau dibuatnya nak bersalin kat spital kerajaan ni… dah mr.shyir siap2 kata sok2 kalau aku mengandung… bersalin kat swasta je lar.. haishhh.. big bos dah cakap gitu.. jadi.. i follow je lar kan.. hehehe

DSC04670

Macam2 lar aku duk nyembang ngan si May ni… seronok rasanya dengar pengalaman dia bersalin semua… adoi… ni membuatkan perasaan untuk mengandung membuak2… aminnn…  DSC04667cute kan… kecik jer.. putih pun putih. ikut abahnya yang putih.. May ni dia hitam manis dan sweet2 gitu orangnye.. hehhe DSC04668

Dia kawen Nov 2008 camtu.. setengah tahun lepas tu… dia preggy.. dia bagi taw aku mula2..dia kata dah lewat 2 minggu.. pastu demam je semedang.. pastu aku suh lar dia check doc.. mula2 cek demam jer.. last2 buat UPT sah preggy… kira aku orang terawal jugak lar dapat taw dia preggy.. happy gila lar…

Dia ni mmg kawan seperjuangan lar time aku sekolah dulu.. sekepala lar.. macam2 we ouls lalui bersama… tu yang smpai skang ni aku sanggup je kalau nak jumpa may ni… kawan yang paling best.. until dia bersalin.. aku happy giler lar.. menangis aku… ya Allah..syukur sangat2 bila tengok kawan baik aku ni dah jadi ibu… tumpang gembira jugak… since baby dia dalam perut lagi dah menggelarkan aku ni MUMMY ANN.. wah terharu aku may.. heheh…

Nama : NU’URILL AIN NAJWA BINTI MOHD HELMEE

Date of Birth : 11 MAC 2010

Weight : 2.8kg

place of Birth : Hospital Daerah Port Dickson.

aku suka sangat dengan nama tu… ada juga nama aku disitu… heheheh.. thanks may… sbb ada nama aku jugak. hehhe..

PA300792

to Maysarah dan Suami:

Tahniah di atas kelahiran baby Najwa yang comel kecik molek itu. Semoga kalian dirahmati oleh Allah swt. Moga kalian cepat2 sembuh.. ibu dan baby… Moga2 juga Najwa menjadi anak yang baik serta solehan kelak.. aminn… ~~ Mummy Ann dan Uncle Bashir sayang Najwa.. hehe.. kat May..aku pun sayang ko sangat2…hehhe.. anak ko anak aku juga.. hahaha…

Masa sebelum g spital tu.. borak2 ngan Mak May… tanya aku dah bape lama kawen..aku cakap dah 7 bulan… pastu mak dia pegang perut aku.. InsyaAllah ada ni nanti… senyum je mak dia.. hehhe… aku aminkan je lar…moga2 kata2 ibu may tu satu doa yang tak terhingga nilai nya…aminnn…

p/s : excited pulak raSanya.. mudah2an..insyaAllah.. doakan ku sekalian.. agar kami dapat merasa menjadi ibu dan ayah.. aminn…

No comments: