Pages

Wednesday, March 17, 2010

Nak beli 1 je.. napa terlebih pulak..

1stly.. nak say sorry kat uolss sbb mmg aku tak dpat nak update blog marathon2 cam dulu lagi.. keBZan yang melampau.. sehingga aku rasa cammm…. hmmm… tah lar weh..ok2 nw abaikan…meh layankan je apa aku nak cerita nie…

agak2 apa benda lar tajuk aku kat atas tu kan.. ok camni.. korang biasa tak kalau korang sebenarnya dah plan nak beli satu benda jer… alih2 masa benda tu..ko terbeli lebih dari satu pulak..hmm.. biasa tak?…

aku ni dah terbiasa dah kot..~~see bukak pekung dada sendiri..haippp bukan tu lar… ai rotan nanti baru taw… hehehe.. ye.. ye… mmg terbiasa lar sangat kot..

contoh lar kan.. ko nak plan nak beli beras kat GIANT tu kan… last2.. ada je menda lain yang masuk dalam trolly ko tu… hmm.. ko paham tak ni? ok good..aku teruskan…

lepas tu.. mula lar mata ko pun menarik minat untuk mencapai satu benda lagi.. walhal benda tu tak de dalam senarai ko.. hmm.. ko paham2 je lar kan.bila dah masuk pasaraya yang besar tu.. dan ada macam2 benda dalam tu… tangan ko pun gatai lar nak beli itu ini. tanpa berfikir panjang pulak tu…

ok.. mmg lar aku kata diri aku sendiri ni.. tu lar.. aku pun tak faham lar… mmg camtu kot… benda yang tak penting jadi penting bila dah masuk dalam trolly tu.. tengok2 ha ko.. benda RM10.00 dah jadi RM100. kan dah over budget kan..

tapi kalau bab makanan..mmg aku tak heran lar..nak capai bnyak2 pun takpe.. benda makan.. cuba kalau benda2 tak penting tu.. tetiba nak beli baju tidolar… stokin lar..n macam2 lar.. benda2 kecik2 ni..cam Rm1 Rm2 ni cam tak heran je lar kalau dah masuk dalam trolly tu kan..kalau dah banyak amik… tak ke over.. ahahhahaah.. see aku sanggup mengutuk diri sendiri…

hmm.. kadang2 tu tak taw nak ubah camne.. tapi benda tak penting jadi penting tu pulak..digunakan jugak akhirnya… finally lar kan.. hahaha…. tu sebab kalau mr.Shyir tu kan… mesti dia bang kat telinga aku tu kalau aku dah mula belek2 benda tu yang duk murah2…kalau aku dah mula cam slow duk usha2..cepat2 tarik… tetiba dia panas buntut supaya cepat g banyar kat kaunter barang yg dah ada dalam list tu…

tah lar..perempuan ni tak leh dipisahkan jugak dengan ketaksuban menyoping ni kan…? hahaha… sukar lar nak buang habit2 gini.. hhhuh… tu kadang2 tu aku kalau ada benda sket je nak beli.. aku takmo pergi ke pasaraya besar2 ni.. so aku kan ke kedai runcit yang berdekatan.. hahahha..abis citer…

ha satu lagi.. apasal lar barang2 toiletries ni mahal2 ha… ok contoh lar kan.. 3 4 5 item jer.. sekali punch total nah RM70 hengget sudah.. padahal beli shower gel,shampoo,ubat gigi yang berkaitan je lar… hmm.. yelar barang2 tu semua stok mahal2 lar kan… nak murah sabun buku mandi tu.. buat jadi sabun mandi leh,shmpoo leh, basuh baju pun boleh.. jimat.. hahahahha…

so.. korang camne plak.. adakah spesis aku jugak ke tak? hahahha

p/s: n3 tah apa2… aci tak topik ni consider update blog? hahaha

3 comments:

Ann GreenStrawberry said...

ciare : hahah... spesis yang sama jugak rupenyer.. tu lar kan.. susah ni... ehehehe

rDnA said...

slalu jadi cam gini.kdg2 buang masa jer buat list kunun2 takmo over budget.benda yang sepatutnyer beli tak di beli tapi bertambah plak dgn benda-benda lain..
susah nak buang habit ni

Ann GreenStrawberry said...

rSnA: heehe..kan... list down barang je lebih.. sekali terlebih2 ... hehe