Pages

Wednesday, April 15, 2009

Practice make nice n santek...

okay... ni kes tak taw nak update apa...kan aku ckp..i bz..tapi still nk ber update..cuz xnak lar berhabuk lak blog ni kan..jadi apa yg leh dibuat n3 aku akan buat...hikkss!!!

ada sape suka makan karipap?? angkat hidung sume.....wakakkaka..mana leh angkat..nt org kata ko hidung tinggi..huhuh..okay...Mari belajar membuat karipap..pastinya korang pun taw buat kan dan ada yg pandai makan sajork..ahhaa..kantoi...!!!

actlly, dlm family aku nie...klu nk makan karipap..rajin wat sendiri dari beli..yelar..klu ko beli karipap kat makcik tepi simpang tu..uolls mesti tak puas hari karana inti nya amat lar sket...dan boleh digoncang2 lagi kan...hahhahh.seketul dah 40 sen..tak bebaloi..makanya,aku n mama mmg suka wat karipap sendiri dan amat lar puas hati apabila dimakan ketika panas2..wink!!yummmyy!!!

aku balik keja jer..inti karipap dah siap masak...tinggal nk uli tepung jer...kali wat inti daging...waallahhh!! actly, mama wat karipap nie utk papa meeting sok..last2 papa kata meeting cancel..berbulu jer dia..wakakaka..sudahnya ma kata wat makan sendirik jer..uihh sedap tu... bila ma2 dah siap menguli tepung..aku pun ngn gigih tolong lar mngelimkan karipap tue..hiihihi..part yg acik suko...
okay..ni proses mengelim karipap...buh inti tu agak2..so xde lar dia pecah time goreng nati...
pastu kelim jadi camni...amacam? santeekk tak? huhuhu...hmm..aku taw setengah org xpandai nk mengelim karipap ni jadi cantik..dulu aku pun cenggitu..tapi dh praktis byk kali..so xde hal lar..kadang2 tak konsisten gak corak kelim tu..tapi kena focus lar buat tue..ceaaaa..cam fokus apa pulak kan???...benda nie satu pelajaran wookkk...hahahha...

dulu,bila time wat karipap..mmg aku malas n selalu ngelat.hhaha..tapi skang dah ketageh..kerana vangga dah buleh kelim karipap dgn santek...yuhuuuu!!! (aku kena puji diri sendiri,,,sape lagi kan nk puji...) mama pun vangga gak kerna aku dah pandai wat karipap..yeehhaaa,,,(to my Umi aka Ibu mertua: umi..nati kita wat karipap sesama k..sesi mengkaripap diri utk santapan perut..abang ada hint2 kat ain suh buat..tapi nati k...tunggu...huhuh)

ada sape2 nk join kelas karipap??? hello...acik bukan nya jual karipap2 ni.ni makan sendiri k..ahahhah....

p/s: opppss! pic karipap sudah goreng aku tak snap..sobab terlupo..kesannya dah masuk dalam powot..disebabkan terlampau soooodddaaappp!!!!!


12 comments:

Lynda said...

DULU SELALU NGELAT JUGA,TP BILA DH PANDAI SAYA PUN BAGGA DPT WAT SDRI DR BELI KAT KEDAI YG DIA KELIM TAK CANTIK.EHHEHE

Ann GreenStrawberry said...

haa,,,,betul tue lynda...vangga kan? hehehhe...

Lynda said...

ann jeles dgn awak duk umah balik leh jumpa mak..saya wekend baru dpt jumpa mak..huhu..homesick..

neezareef said...

ann
mmg lar wat sndiri puas ati mkn pn puas..inti leh sumbat penuh2..tade la goncang2 kan...

sedap npk inti tu..lembab2 gitu..

pndai ann mengelim..sy dulu pn failed tp skang da terror gak..hiks!

Ann GreenStrawberry said...

lynda: alar..jgn lar jeles2..nati balik weekend jumpa mak..wat karipap k..hikkss!!

sis neeza : tu lar kak..kena practice baru pandai..hehhehe...makanpun puas hati..inti banyak..hahah..muncit perut taw..perut karipap tu..hihih

Lynda said...

yosh nanti kita amik gamba...

Ann GreenStrawberry said...

Lynda : amik jgn tak amik k...add ann kat ym..mizz_isladeplata

Raihanna said...

wow...cantik kamo kelim.... nie kena belaja ngan ann nie..

Ann GreenStrawberry said...

Rai : jom ann buka class mengelim..huhuh

Hazlina Shahrel said...

sedapnya karipap tuh

Ann GreenStrawberry said...

hazliza : mmg sedaappp!! huhuh

Lynda said...

okeh,nanti kita add.nn kita dh add facebook tau