Pages

Thursday, April 30, 2009

masuk penjara

what?????????!!!! masuk penjara??? napa ko ni nokkkk? apa salah ko sampai leh masuk penjara nie? ish..biar betik?? g visit siapa? hahahha..yeaahh!!  tu lar persoalan dari kamu n kamu kan? kan? kan? aiiippp!!! no mo lie....eceeehhhh!!!

isnin is monday kan..? hmm...plan mmg g kerja cam bese tapi papa lak ajak g jumpa pengarah stor penjara kajang...ada barang mau dilihat katanya.. pagi tu aku masuk opis dulu..wat kerja sket dulu..kul 12 baru kuar dari opis..

aku plak memang nk jumpa en. Razali nie..mmg byk urusan ngn dia sebelum2 ni..terutamanya pasal travelling lar..dia ni byk bawak group utk compny aku lar...hmmm..papa plak nk jumpa dia cuz nk tengok contoh ukiran kayu...dah hantar design pastu suh budak2 en.razali wat..yakni banduan2 tu lar...
ye...!! aku mmg ke penjara kajang tuh.. see...!! huhuhu...aman jer masuk diperkarangan penjara nie.....
that brown uniform was En.Razali..pengarah bahagian stor penjara...dia dah berkhidmat kat sini lama dah...org nye best dan amat lar mesra dan ramah...that pinky women is my luvly mum..yeaaa!! dia pun sibuk gak nk ikut..sbb terjebak dgn cerita2 aku b4 dis...aku kan selalu kluar masuk penjara cuz hal kerja..jadi macam2 la aku citer..makanya dia teruja lar..especially dgn barang2 ukiran...

masa ni papa tgh belek2 kayu yg dah siap ukir tu..kemas gak kuality kerja banduan ni...so papa ni tgk2 lar..klu okay dia on nk wat oder dalam 60 batang kayu ukir tuh.... utk projek landskap dia...fyi, kayu tu dah lar berat, jenis cengal,siap sume dlm rm50 jer sebatang..amat lar murah..klu kat luar..rm300 per batang...amat lar chantek dn berpatutan lar sgtt...huhuhu...

oppss!! gelap sket plak...tu ade lar beberapa contoh utk lampu halaman..amatlar santek....mama dah teruja giler..asik duk ckp ngn papa nk beli....

pastu discussion sume..we ouls proceed ke galeri...kat sini lar hasil usaha banduan2 kat sini..penjara ada productlar kan..brg2 ni sume berasaskan kayu ukiran..amat lar santeeekkk n kemas k...daku shuke n murah taw....
selain kayu ukiran..ada jugak product batik..nice2 gak..kuality n murah dari ko g terengganu tu.. klu sapa2 nk kawin..nk wat hantaran guna kayu ukiran..kat sini pun ader..murah k..aku dah amik order kat sini..hiksss!! and klu korang nk tempah katil pun boley..kasi jer design..nati doran wat n korang bayar je lar..ade katil yg aku tgk tu...1 set..rm1000++ jer...kayu ukir yer..lawa wookk!! auuww!! mama pun nk wat tempah katil kat situ katanya....

penjara gak bukan kuarkan product ni jer..kat sini pun ade spa, pastry n macam2 lar...hmmm..apa salahnya kita membantu banduan2 ni kan dgn beli prduct dorang...gaji dorang wat sume ni pun rm2 je sehari..atleat..masa duk dlm penjara nie..dorang ada lar pendapatan bila kuar nati kan...?? (mulia sungguh hati ko annn..ceeeaaaa..dushumm!!!)

sapa2 nak tengok product penjara boley lar dtg sini k...tak rugi pun...

around 2 we ouls chow balik seremban..n aku masuk opiss....byk kojo nk setel...
hehhehe..kata pekerja cemerlang kan...???

p/s: teringin plak nk tgk banduan2 kat dlm sel...hmmmm...apa lar nasib dorang kan?? the moral is..jangan wat jenayah k..tak pasal2 plk kang...

2 comments:

Neeza.Areef said...

wat visit ke penjara ya wokk

Ann GreenStrawberry said...

yuppp!!! jom lar wookk..