Pages

Wednesday, January 18, 2012

Kota Kinabalu-Day 1

Salam semua. oleh kerana last week aku ke sabah.

jadi harus lah kena qada entri ni sebab si  fahim dah kata ibu nak buat entry kk tu kan.. hihi.. ok2 mari kita start.

09 Januari 2011.

Flight AA ke KOta Kinabalu 1020. Arrival 1255.

Tiket air asia ni aku beli time dalam pantang tu hari;. rm 16 per person.. ok.. hahha 6 person termasuk fahim rm500++ gitu.. ada tambah luggage n etc.. amacam jimatkan..? hihi.

Day 1 tu sampai terus amik teksi ke Marina Court Condo.. yup aku stay kat situ.. booking dalam internet saje.. murah ok dari kita call reservation.. jauh beza harganya..later aku akan buat bajet2 aku kat kk ni ye..

Sampai apartment terus check in n santai.. kuar jap ke kedai belakang tapau lunch n beli barang runcit sikit. ok.. apartment boleh masak.. jadi marilah berjimat masak sendiri yg simple.. makan kat KK mahal ye.. aku rasa lar..

 

IMG_7144

so malamnya g jalan2.. jalan kaki ke Pasar Philippine. aku g tak pakai pakej ye.. tapi pakai redah saje.. haha.. ada lah buat research sikit2. tq yg sudi membantu..

ok.. nak cari mutiara boleh lar ke pasar ni.. nowdays bukan lagi pasar philippine ye.. pasar kraftangan skang ni.. jadi kalau sebut pasar philippine tu sama jugek..

nak beli mutiara aku rasa tak yah lar kot beli sini.. agak mahal sikit.. baik lar ke night market yang seberangnye tu.. lagi murah.. kat belakang le meridian tu.. ahaks!

beli sikit je pun kat sini..

IMG_7145

dan mari menuju ke belakang pasar philipine pulak. yes! lubuk makanan.. mari mamam. hihih.

IMG_7147

see sedap tak nampak tuh? hihi.. boleh tahan ok harganya..

IMG_7148

lepak makan sini.kuah asam ni mmg terbaik lar.. cicah tu mmg melekat ok bau belacan dia kat tangan even dah basuh.. perghh.

IMG_7150

antara pilihan lauk yang weouls amik..ikan apa tah.. tapi sedap ok..

IMG_7151

udang karang. hmm.. sedap jugak. ada lagi sotong.. sedap jugak. hai sume sedap lar.. sedap maksudnya kuah cicah dia..

total makan n minum.. rm98 untuk 6 orang..

IMG_7159

pastu singgah beli chicken wing madu. panas2 weh.. sedap2.. hihi.

ok2 pastu jalan2 sikit.. balik apartment.. lepak2 sudah.tido.. esok baru nak g jalan..

No comments: