Pages

Friday, October 30, 2009

MAKE UP: Diantara yang selalu digunakan..

 

Ye..ye...Pn. Ann faham kehendak uolls ni..yelar...duk tengok2 aku make up boley mixed2 color bagai...mesti nak taw apa yang aku gunakan...dah tu korang tanya

Ann..pakai eyeliner brand apa ek? liquid ke pencil?

foundation tu pakai camna plak?

ye.aku paham sume soklan korang tu..oleh itu..aku tunaikan lar ye...

akan tetapi... meh acik bagi taw korang ye... INI ADALAH BERTUJUAN UNTUK BERKONGSI DENGAN KORANG..BUKAN UNTUK MENUNJUK-NUNJUK... MAKE IT CLEAR OK!

sekarang ni kalau faham bagus.tapi kalau korang lebih dari ni pun apasalahnye.xde ai nak jeles de...okay.. masing2 kan ada cita rasa sendiri.. jangan samakan aku.. xsalah nak kongsi kan? kan? kan?

yeahhh!!! pandai pun faham ehhehee.. 

DSC03752

Ini adalah sebahagian make up tools aku... ada lagi...tapi malas nak punggah beg make up lagi satu tue..yang nie yang selalu aku guna..dan dibawa kemana2 sahaja...aku hangkut beg ni.fenting okay...

aku ni tak kisah brand sangat..apa yang ok jer..tapi xde lar peghak sgt kan.. setakat brand Maybeline, silky, loreal or sewaktu dengan nya boleh lar..agak2 tak mencanak sgt harga tu kira ok lar kan..mak tak mampu nok...nanti takpasal2 hubby tak kasi make up lagi...ha terpaksa ai buat garage sale make up2 ni...huhuhu..

DSC03759

Set eyeshadow yang aku gunakan dan menghangkut ke hulur hilir.. Brand yang kanan ELIZEBETH ARDEN + blusher , yang variety colors adalah cap china kot..huhu

DSC03754

EYELINER  & MASCARA - brand adalah campur..celak meka pun hadooo...

DSC03755

Lipstick - maybeline, silky, Elizabeth Arden

DSC03758

Foundation - compact powder.. mmg aku tak guna banyak jenis..utk cover bawah mata guna yang small tu...yang len guna silky brand tu...tone color adalah medium..

DSC03757  Brushes - kalau boleh pelbagaikan brushed uolls...macam aku yang camni dah memadai..kadang tu lagi selesa guna jarii jer..cepat dan senang.. blusher guna brush ye..jngn ko ingat aku guna jari gak..tapi kalau ada masa yang panjang nk bersiap aku guna brush...

DSC03415DSC03390

okay..ni jer aku punya barang yang kerap ni gunakan..ada lagi ku kata kan..cuma malas nk letak... melampau banyak smpai boleh jadi mak Andam ok... hmm..ade jugak aku andam kan orang..tapi tetttt ..cuma tak nak g taw jer kat uoll..hahahhahha.... aku ni tak lar pandai make upsgt...banyak nk kena blajar...tapi tak salah jugak kita mencuba n sharekan? hmm..

maka dengan itu...AKU MENJADIKAN N3 INI ADALAH TAGGED!! SILA BUAT N3 PASAL MAKE UP TOOLS ANDA DAN CERITAKAN SERBA SEDIKIT TENTANG MAKE UP TERSEBUT  & LETAKKAN GAMBAR ANDA YANG BERMAKEUP MENGGUNAKAN MAKE UP TOOLS ANDA.

okay...bagi sesapa yang berkenaan..sila buat tag ini. :

  1. Pn. Ciare
  2. pn. Ana
  3. Qaseh
  4. Eazy
  5. Mrs.Edy

yang lain2 kalau nak buat pun.. boley jugak..huhu...

p/s : korang rasa.. nak tak aku buat untk make over pulak tak? hmm..sapa nak jadi model aku???

6 comments:

eazy insyira said...

halamak.
kena tag
okay.
blek kang amek gambar
isnin post
hihi

CikPuanMiera said...

aku pon da hagakkkkkkkkkkk da... cis cis dan cis... weh ann.. meh la make over aku.. =p

Ann GreenStrawberry said...

ciare : hahahhahhhaa...fadan muke....asek korang je tag..mihahahha...okay..kalu tak koser nak bawak tools godang..sila buat bila2 masa...miahhahaa

eazy : buleh2..xdo masalah..nati ann cek..wah..tetiba

miera : hoissshhhh......tak yah agak de...aku mmg tag ko punye..miahhahaa...meh2 aku make over ko..

lina said...

ann, wah manyak nyer barang make up patut la cantik dan comel bangat...Boleh la make over

Ann GreenStrawberry said...

lina : tak lar banyak mana...beli sket2 tu nampak banyak... boleh2..meh kita make over..

masdila said...

wa kena gak ker,,,,

ok2 sok mlm oi ade dinner so i caputer gambar mekap ek...

nanti ann...