Pages

Thursday, October 15, 2009

ISU SEMASA : Buang Anak

aku rasa isu ni dah lama sgt2 diperkatakan…

acap kali rasanya…hampir setiap hari perkara ni berlaku..

dan aku tak faham kenapa mereka buat begitu..

adakah mudah sgt untuk mendapatkan nya atau suka2 buat dan tinggalkan begitu…

sgt marah dgn perbuatan yang tak berperikemanusian itu…

sgt bodoh mereka yang melakukan itu…

satu2 nya Anugerah dan Utusan dari Allah..dibiarkan begitu je…

meh lar kita kupas sket isu ni kan…

dan benda ni pun boleh buat forum topik perbincangan..cewwaaahhhh….

okayy senang citer camni lar…pagi tadi aku baca Harian Metro berkenaan dengan BAYI BUT KERETA http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/Setempat/20091015085754/Article/index_html..

bila baca artikel tu..satu je aku cakap…ya Allah!!! Semoga kau ampunkan dosa ibu dan ayah kepada anak ini.

tergamak buat perkara tu kepada anak tue…

Orang lain nak dapat anak punya susah..

bertahun2 mencuba tak dapat..

ini kan Allah dah bagi pada kau tetiba kau buang camtu jer…

sanggup wat perkara TUE tetapi tak sanggup nk membela anak tu..

cuba kita letak diri kita kat tempat baby tu…

Alangkah sedihnya bila ibu kita tinggalkan kita dngn keadaan sebegitu.. aduuhhh..tersentuh sgt2… kalau tak sanggup jaga pun..apa salahnya ko letak dia ditempat yang betul dan selamat…

ishhh..xfaham lar orang camni….kesian taw tengok baby tu…

ade tuh..buang dalam toilet lar, kat longkang lar..kena makan biawak lar..ishh..macam2 lar..kau lahirkan anak tu dgn bernyawa..dan orang jumpa bayi tu tak bernyawa dah…

Ya Allah!! apa dosa bayi ni..??? Maka kau tempatkan lar mereka di Syurga..Aminnn!!…

Moralnya… jangan lar kita melakukan perkara maksiat itu..kerna Allah ni sgt adil.. tujuan DIA turunkan BALA tu ada sebabnya dan surun insaf atas perbuatan yang salah itu.. Di sebabkan HARAM ITU LAH MENJADI SEDAP…akn tetapi BALASAN MENANTI. yang HALAL itu kadang2 Allah nak uji tahap KESABARAN KITA.. a

senang kata those yang baru or lama kawen pun..bersabarlah menanti kehadiran PENYERI dalam rumahtangga kamu..kerna ALLAH itu telah tetapkan tarikh dan bila ianya datang. Maka sentiasa bersedia dengan kedatangan tersebut. Jadi tak payah serabut2 lagi k.. aku cakap camni sbb benda yang sama korang lalui..tapi aku pegang kata2 ini – ALLAH YANG TENTUKAN, BERUSAHA BERDOA TAWAKAL. INSYAALLAH.. AMINNN

entry ni bukan tujuan untuk mengata ke apa…cuma nak kita hayati kes2 sebegini yang semakin menjadi..kecewa dgn apa yang jadi…sorryyy ek…terEMO2 pulakk..

p/s : xde idea nak wat n3 apa sekali wat n3 pasal nie..hambikk ko..!!

3 comments:

ciare (^_^)v said...

haha sama lah, kite pon kering ide nak tulih entri pon separuh hati jek =p erm anyway, org yg macam ni elok kena hukum gantung smpai mati je (kalo anaknye dibuang kemudian mati).haish...manusia akhir zaman...

betul Allah itu Maha Adil kan.yg belom ada rezeki mcm kita ni berusaha,berdoa,bertawakal jelah.Allah tu Maha Mendengar doa2 kita.dia pasti ada rancangan lebih baik utk kita ^__^

Ann GreenStrawberry said...

ciare : tu lar cia..bukan apa..kdg2 sakit hati bila dapat citer2 camni..ingat budak tu cam binatang ke? kalu binatang pun..taw sayang anak... org cam kita ni.berusaha sebaik mungkin..dan tak nak mengeluh2 pasal kita blom ada anak..Allah dan ada rancang terbaik..jadi kita ikut jer arus dan laluan yang dia bagi...

Lynda said...

takde keje dorg tu