Pages

Tuesday, October 27, 2009

Journey to Kuantan

hari jumaat lepas aku adalah halfday..ini kerana aku kena g kuantan sebab menghadirkan diri ke Majlis Pertunangan cousin Mr.shyir yang dok sana...nak tak nak kena ikut maaa...(walaupun cam malas veley?)  aahahaha..apa2 lar kan..jadinya hari jumaat tu aku balik umah after jumaat tu..then kul 4.30 Mr.shir pick up aku kat umah from semenyih lar...

PA230955

singgah petronas bawah umah ni jap..pastu around  5.15 pm camtu gerak ke Kuantan..we ouls ikut jalan belakang...ada sesapa taw apa itu jalan belakang...hissshhh..!! tu pun susah...jalan kuala pilah - bahau - jempul - muazam - kuantan...ha? taw dak????....tak taw sila google (eh pahal aku suh korang google plak nie)

singgah masid jempol jap wat solat jamak then sambung journey...oh ye!! we ouls g 2 keta..otw nak sampai simppang ke Muazzam tu tu kan?area2 kat felda keratong tular.. ya Allah..!! ada kejadian ngeri weh...takott sangat2..plus sedey weh.... ade kemalangan ngeri...we ouls ingat kan ade road blok..masing2 duk cam stanby je kn..sekali...intai2 kiri kanan.eh..asal ade keta benti ni...tengok kiri aku ade motor dah tersadai.orang duk suluh2...aku plak dah stanb camera kan..sekali tak jadi..sebab tengok ade kereta kembara ni...ada orang dalamnye dah tersepit berdarah2..remuk giler depan nye..tngok kiri balik..ade budah kecik dalam umur 6 tahun camtu dah pengsan sambil neneknya meratap2 suh bangun... tengok belah kanan balik...dah ada orang terbaring tak pakai baju,muka dah bertutup pastu tangan dh siap Qiyam..ye!! beliau seorang lelaki... pastu ada pulak seorang makcik ni..dahh tertduduk n meratap2 nangis...ya ampoonnnn!!! sgt takot nye...yang lagi sedih.....kawasan itu adalah jauh dari kawasan perumahan, facilities lagi lar xder....ko bayang kan ambulance,polis bomba sume sampai lambat sebabnya..kawasan ni cam tengah jauhnya...nak ke bandar jempol jauh..nak ke muazam pn jauh...kalau ade  polis tu semua yang dtang..sume dari kuantan maybe...hissshhh.korang bayang kan.

aku tak taw lar kalau2 ade maut ke tak? rasa2 ada..sebab pertembungan 3 kereta dan 1 motor..huh..terukkk ok....bila pk2 balik...aduiiii betapa syukur nya kita.. kalau ada yang maut dalam kemalangan tu. sedekahkan Al-Fatihah..aminnn..!!

tapi lepas je dari tempat xcident tu..aku gigil2..sebab takot... memikirkan apa yang jadi bila bomba polis ambulan tiba sana dengan lambat...kesian kat driver yang sepit dan berlumuran darah...pastu selisih dgn polis..tu pun jauh dari tempat kejadian...

yang penting everytime naek kenderaan bacalah doa ok...semoga Allah melindungi perjalanan kita..aminn

ok2 lupakan saja...

PA230958

ni passenger dalam keta we ouls..embah n adik ipar aku no 4..ade lagi sorang no 5..kuar g toilet..masa ni..benti kat petronas Simpang Chini..nak dkt ngn kuatan lar..

PA230959

Suami yang mementingkan keselamatan penumpang...

PA230962

sekali dia boleh wat muka gini...dengan arahan " SAYANG, PIC NI WAJIB MASUK BLOG..KALAU TAK ABANG TAK IZINKAN SYANG BERBLOGGING!"...wah2...ko tengok laki aku ni..bukan men lagi..ye bang!! sayang dah masuk blog dah pun ni ha...ihihihihi

PA230963

agaiiin...sebab beliau dah masuk air dah tu..haahhaha..

PA230964

tetiba ada sesi gedix disini...hahahhahahaah

later smpai kuantan dalam kul 9 lebih camtu..terus check in...family Mr.Shyir stay at Shahzan In kuantan...dan kami laki bini kat hotel baru SEASON VIEW HOTEL..berdepan dengan Shahzan Inn tu..bilik pun lagi menarik dari Shahzan Inn..hahhahah...pas check in tu..kitorang terus ke umah makcik Mr.Shyir...kiran kat kuantan ni jumpa lar family2 belah terengganu ni...      

PA230970

ini adalah adik2 ipar perempuan aku...aka adik2 mr.Shir lar... later makan2..terus balik ke hotel..mau rehat lar....tapi aku n Mr.Shir masuk hotel...terus mandi..n kuar balik lepak2..hahhah....lepak2 makan..sebab kat umah sedara tu aku makan kuantiti yang ciput benar....hohhohoho

maka beradu lar kami...oiiitt!! beradu apa ha...beradu it tidur ler...

p/s : tidak menang tangan untuk aku siapkan n3..

2 comments:

masdila said...

kiter suker tgok gambaq gedixxx tu so romantika de amor la,,,huhuhu

da tu gbr yang pam tayo tu sengal ler hubby n nieyh hukhukhuk

Ann GreenStrawberry said...

Qaseh : yolah...kamo tgk lar kegedikan kami berdua..hehhehe... huk? nak wat camner..kalau dah time dia gitu..mmg aksi2 tu terkeluar ler