Pages

Saturday, January 15, 2011

Ragam Fahim Mikael



Salam semua.. nak update blog asek tergendala je...
Faham2 je lar.. asal aku tengah time entri je..
Fahim dah mula menunjukkan reaksi tidak membenarkan ibu beliau menaip..
haduihh.. tu asek erase je aku punya entri.. tak jadi2..
ni pun naseb dia dah tido.. tu pun ada bunyi ek ek ek.. meneran bagai...
aku pasti jap lagi kang mesti melulung punya...hahha

hoih! tetiba besar gabak plak gambar beliau kat atas tu kan..
suka suki... kuikuikui... ni nak citer ragam anak bujang aku ni...
Ya Amponn!! ekceli Fahim ni sebijik ikut perangai aku masa aku kecik2 n dalam hari..
mak aku citer lar.. hoihhh!! mmg palak.. palak tu kuat nangis lar orng n9 kata..
tapi serius mmg copy paste habis... kira Fenomena Palak kembali semula..
Fahim ni dah lar muka ikut muka aku...
yang ikut abi.. hanya jari n telinga je.. hahaa..
sian abi... tapi takpe lar kira ok lar kan...
nak ikutkan semua baby yang baru lahir kat dunia banyak ragam..
yelar.. masihh tak sesuaikan diri dengan keadaan dunia ni kan...

Fahim ni kalau menangis mmg tak kesian lar kan..
terus gear 5 kau.. takde nak lite2 ke apa..
sekali bagi terus.. bagi aku panik terus..
fuh! berpeluh2 lar aku nak pujuk dia....
kalau dah nangis.. aku dah buat macam2 cara nak tidurkan dia..
still fail ko taw.. tapi bila nenda dia pegang je.. terus senyap..
kalau tengah2 malam tu nangis. nenda amik...
terus bawak masuk bilik.. hamik! senyap terus..
lena sampai ke pagi.. tido seselimut dengan nenda n tokpa dia..
hamboihhh!! kemain lagi anak aku ni..

tinggal lar ibu n abi kat luar nun tido berdua..
hahahaha.. naseb kat luar.. kalau dalam bilik?? tetttttttt..
eh.. tak lar kan.. kuikuikuikui....

dia punya timing bangun n tidur memang tak tentu..
ikut suka dia... tu sebab kena faham dia...
kalau malam tu.. kadang kul 1, 3, 5.. bangun nyusu lar...
kadang2 kalau dah nyusu kul 1 tu.. terus sampai ke pagi lenanya tak bangun2...

kalau ada pelawat datang malam..
hoihh sah2 mmg dia buat ragam malam tu...
ibu n abi dia dah jadi panda...
tak kenal mana satu panda agaknya.. hahaha....

tidur nak kena peluk..nak kena kendung je..
dah lena kang baru letak... kalau tak... huwaaaaa!!!
suka meneran2 daging.. meneran je merah padam muka..
kadang2 sampai marah...

telinga tu dengar je..
bukan leh dengar bunyi bising sikit..
mula nak ek2..ek..
haihh!! macam2 ragam lar anak bujang aku ni....
geram dibuatnya....

tapi bila dah jadi ibu kena lar sabar kan..
takkan nak cubit2 anak tu pulak...
hmm.. hari ni hari ke 19..
halfway to go..cecececce... kejap je kan..

ok chow

No comments: