Pages

Friday, January 21, 2011

Riuh sekampung dia punya ragam

DSC05342

Baru berkesempatan nak update blog.. faham2 sudah lar ye..sejak2 ada anak..memang timing tak menentu betul lar.. ada je benda2 pending nak kena buat… melayan kerenah anak bujang ai lar.. apa lagi..

hmm.. diam tak diam dah 25 hari menjalani pantang dengan jayanya.. jaya kah? culas ada lar kot.. muahah.. cerita pantang nati lar aku buat ye.. ni satu entri yang kuar ni dah bersyukur dah ni.. kuikuikui..

uii.. memang riuh sekampung kalau dengan anak bujang saya ni… ni dia jenis cry2 sikit.. kalau tak buleh berak.. pun melalak meragam bagai.. tak sendawa pun begitu.. tak mo tido pun bagitu.. al fening ibu dibuatnya..

ni dah 3 hari dia selesema.. alkisah. berjangkit dengan aku n mama.. aku mulanya sakit tekak.. terus selesema. yang mama plak balik dari kuching terus kena selesema.. duk pegang2 fahim.. dia pun berjangkit sekali..DSC06038

sian taw.. hidung dia sumbat.. kalau dia bersin cepat2 aku sedut pakai pam hidung tuh.. nak tidurkan dia susah sikit.. kena riba dulu.. dah tidur baru leh letak.. tu pun tinggi kan bantal.. sapu kunyit hidup kat batang hidung dia sume aku buat dah.. ada petua lain kah? sila share dengan ibu muda ni..

Fahim siang tidur.. itu pun kalau sume ok.. cuba kalau tak ok kat dia.. mmg tak tidur.. biasa lar berjaga malam tu.. mmg wajib ok… nak tidurkan dia sikit pnya susah kalau dia meragam.. tapi takpe lar.. gagah juga lar…DSC06058

kalau tak berbedung cukup suka tidur gaya bebas.. cuba kalau bedung.. kaki tangan sume terkeluar walaupun bedung tu dah ketat n rapi aku buat… anak bujang ai ni…

ni stok susu aku pulak yang berkurang… pam2 paling kuat dapat 2oz je.. nak buat stok mmg takdapat dah.. fahim plak tak direct bf.. mmg dia takmo.. kalau bf pun kejap je.. tu pun dah bersyukur…tapi aku gigih kan jugak bagi dia susu ibu. tak kira lar.. ikhtiar jugak nak banyakkan susu..

hmm.. setakat ni je lar kot n3 ni.. Fahim dah ek ek ek.. jap lagi dia huwaaaaa kan… aku jugak nak kena pujuk.. k uikuikui…

1 comment:

atty's said...

sian fahim..selsema ye..