Pages

Thursday, February 18, 2010

Cuti Bersantai Bersama Anak Hayam

Wahh... tajuk tak menahan uolllssss... cam betul sangat lar aku ni mmg ade sendiket mak hayam anak hayam ni kan...? hahaaha.. tapi uolls jangan lar salah sangka.. alar korang ni..dah tahu bertanya pulekkkk.. hihihi....

aku dah kata cuti aku tak pi mana... cuma membantu suami ni ladang hayam nye ni.. so uolls nak tau perkembangan anak2 hayam makk???? hihi....

kasi tengok.. semua makan berjemaah kan? hahaha... sangat fanddaaaii taw dorang nie... makan bergilir2.. kalau yang dah sudah... kang yang lain pulak amik turn.. sangat bagus mereka ni...close up sket.... eh2.tunjuk monntott lak dia.... makan sopan2 ye anak2.. malu mak nanti.. aik yang sekor tu tengah minum pandai taw nk pose jugekkk... ala2..mak hayam jugak.. kelassssssssss..!!!
yang ni dah besar sket... around 24 days gitu... next week ko men kat luar lar ye... lagi 3 minggu ready lar ko dijual... anyone want to buy???? helloo..hello..kopi ke milo ok..!! hehehe..
see.. mak hayam dengan teliti menelek mereka ada yang sakit ke? demam ke? mati ke? mesti2.. hehehehehe..merangkap vaterinar jugak ni.. hohoho... ko jangan tak taw.. ada ayam tu sakit montott..kira montot dia cam tak tumbuh2 bulu lar kan... melopong je montot merah cam babun tuh.. sekali aku amik minyak gamat sapu kat montot dia.. hahahhhaa... skang ni dah pulih ok.. dah tumbuh bulu dah pun...hihi...
oppsss!!! udah ku bilang..aku penternak ayamm bukan kuda lar... pakai topi koboi ala2 aku ni ada kandang kuda lar.. eh tapi kan... best jugak bela kuda ni.. hmm..nanti ku pikirkan lar nak wat bisness kuda.. untung2..aku leh jer nak cas orang awam nak beriadah riding kuda ye tak.? hahahaha...

tu je lar citer aku mase cuti CNY aritu.. tapi ok per.. aku chill jugak... ahahahhaa...

p/s : aku rasa cam dah lama lar aku tak tepek resepi baru kat sini kan? ok nanti tgu n3 resepi aku...


2 comments:

.ziera. said...

Ya Allah banyaknye anak ayam!

Ann GreenStrawberry said...

Ziera : come n visit us... hehhee