Pages

Thursday, February 25, 2010

ITTAR vs UNITAR

Salam Khamis dan selamat hari- hari semua.. Aminnn!!

hmmm.. ada apa dengan ITTAR vs UNITAR??? sapa rasa2 dia taw sila tampil kehadapan dan buat komentar anda tak lebih dari 300 patah perkataan.. ahhahahahaha… xde lar… hihi.. hmm.. rasa2 ada tak kat sini ex-student ITTAR or UNITAR??? ade..!! alhamdulilllah.. siapa junior sapa senior ni? hehehehe…

Fyi, yang mana tak taw lagi kisah pendidikan aku.. so kat sini aku bagi taw ek… aku register study kat ITTAR on Julai 2005. ITTAR means Institut Teknologi Tun Abdul Razak. so kalau sebut ITTAR dah well known kat mana location nye tak? Located at Petaling Jaya.. Behind SinggahSana Hotel bersebelah Jabatan Kaji Cuaca,berdekatan Hotel Hilton PJ. ha… semua aku bagi taw landmark dia… but now Ittar dah remove Building at Kelana Jaya. ITTAR is School of Hotel & Tourism. so all about hotel n tourism we learn from here.

DSC04518

Dia ada 3 courses Dip kat sini.. DIP TOURISM MANAGEMENT, DIP HOTEL MANANGEMENT & DIP CULINARY ARTS. dan ada beberapa SKM courses. But aku register untuk DIP TOURISM MANAGEMENT. ko bayang kan lar kan.. aku kat sekolah teknik tu amik course Kejuruteraan Elektrik & Elektronik sekali sambung study amik course tourism. hmm.. bukan apa sebab aku tak leh bawak sangat lar kos2 lelaki ni.. so aku study apa yang aku minat je lar.. aci tak? hahahah..unitar

Dan apapulak kaitan dengan UNITAR ni kab?.. yup ade kaitan… after 1 year study kat ITTAR.. kementerian pendidikan ugrade from ITTAR become UNITAR lar…added new faculty. Faculty of Hotel & Tourism Management… masa tu vangga beb..wah! study kat U ok..U… hahahaha… but same jer.. tak pindah building pun kat KJ. Smpai abis kat PJ jugak.. Dah abis tu.. baru lar pindah kat KJ.. tapi aku tak pindah sana lar.. sebab aku dah grad… hahaha.. tinggal junior kena shift out ke KJ. LRT pun jauh.. hahhaha..

Study kat sini 6 sem..Julai 2007 grad.Best lar jugak study kat sini..macam2 yang aku lalui sepanjang study kat sini. Suka duka perit Jerih gelak tawa. have fun okay… ada kawan2 yang best.. happening.. lecture best lecturer bengong sume ada lar.. hahahaa…

one thing yang korang kena tahu.. Aku adalah BERULANG ALIK DARI SEREMBAN KE PETALING JAYA SELAMA 2 TAHUN SETENGAH DENGAN MENAIKI KOMUTER HARI-HARI…seriusss!! aku tak bohong.. 1st short sem jer aku duk umah mama faris kat puchong..tu pun 3bulan je kot. Then aku decide nak ulang alik je lagi bagus…sebab masa tu ko taw larkan.. JEM ni wat aku sakit kepala. So better naek tren hari2… beleh Qada’ tidor.. ahhahahaa…gerek tak aku…

aku bukan pk pasal apa… living cost aku kat KUL tu sangat lar tinggi.. biasalah bawak keta ke kelas.. dengan parking susah dapat..jem lagi..sudah nya naek tren lagi senang.. huhu.. kalau kelas pagi mmg masak lar… kul 6.30 am aku dah kuar umah..park keta kat stesen KTM seremban tu.. then naek tren kul 7.10 am.. masa tu mmg ramai lar yang keja kat KL kan.. mula2 tu agak kekok gak lar.. apasal lar diorang ni naek je tren leh tido jer.. hmm..so akak kepelikan.. dan mula lar journey aku ke kelas naek Tren selama 2 tahun tu kan..

cost tak yah cakap ar.. from SBN-KL sentral- SBN RM12.00. pastu tukar plak naik PUTRA LRT.. Kl sentral-Tmn Jaya- Kl Sentral Rm3.20.. belom kiram kos makan aku lagi… dan lain2.. tak lari RM20 per day lar.. Mon till Friday hokay.. tu kalau sem tu kelas penuh.. kalau selang2 jimat lar sket.. ahhaha.. rata2 student semua dok KL.aku ni je lar yang bersengkang mata pepagi gerak dari sbn..

tapi tak pe..ada hikmah semua tu.. dalam tren leh study lagi..tido..cuci mata.. yang ni nanti lar aku citer lanjut… nak wat n3 ni pun berejam nak siapkan.. kejap2..wat itu ini.. pending terus.. hahahha..

btw…aku berjaya jugak grad.. hahahaha….

ade masa aku citer zaman2 study kat unitar ni… nak letak picture cam tak boleh jer.. sebab pic lamaku sume tidak bertudung.. harap maklom.. hahaha..

p/s : ya Amponnnn!! dah kul 3.30 ni.. aku maseh lar nak nyiapkan kerja2 tertunggak… giler.. dah lar nak balik kampung sg,besar malam ni. satu hape aku tak siap lagi ni.. aiyaakkkk!!!

2 comments:

Nursyazwani bt Mohd Noor said...

ghupenya ann free hair yek dl..bagus la sume impian dh dpt..skung tungu dpt baby jer..hikhik.

Ann GreenStrawberry said...

wanie : hehehee.. haah... nak pic masa study.. kat FB kawan2 yang sama study dulu.. hehehehhe...
Aminnn.... Syukur kalau doa wanie dimakbulkan...hehehe