Pages

Thursday, February 4, 2010

sekali sekala tolong suami kerja apa salahnya..

 

wsssuppppp! wassuupppp!! AGS in da house... wahhhh tetiba jadi : kami rappers..yo..yo.. yo..! mihahha..oittt bukan RAPPER tu ok... bang.. bang. bang.. sekali.. hehehe

bukan apa.. previous 2 n3 dulu ada gak kata Mr.Shyir sibuk wat projek2 dia tu kan... aku rasa semua dah taw kot.. heheh.. meh lar acik kasi details sket.. hehe..

DSC04457

hmm.. nampakkan??? apa.. ? bagusss... Anak ayam... yes!! pandai murid2 nihh... DSC04451

Yup.. Mr.Shyir sedang menjalankan projek ternakan Ayam Kampung.. yakni di usahakan dengan seorang diri.. ya Ampoonn!! gigih uollsss laki aku nie... kalau nak tengok dari mula reban ni buat.. sampai siap gini... hanya aku je lar yang taw... pahit jerih wehhh membuatnya... aku pun terlibat sama taw... yelar kadang2 keja2 koto gini mana lar ada orang nk buat.. segelintir jelar... DSC04452

Projek ni baru je mula.. Anak ayam ada 500 ekor.. dan akan di topup lagi... yang mati pun dah ada 6 ekor kot... alar standard ar mati2 ni...  masa ni hari selasa kot.. aku halfday cuz tolong laki aku ni kat reban.kadang2 weekend ke.... syiok jugak wat kerja2 ni..DSC04453

hmm...kalau stok wat kerja2 ni.. mmg  pecah lemak2 aku yang ada ni... duk kat situ 10 minit panas2 buta tu..cukup ar.. tak basah baju jangan balik.. hahaha.. tapi mmg seyes wehh.. aku suka wat keja nie...extreme... kerja kampong...DSC04454

Ni baru 2 minggu nye anak ayam.. cukup 6 minggu boleh pasarkan dah.. means leh jual lar... tengok tumbesaran ayam2 tu... agak2 1 kg.. jual jer.... hmmm.. sapa kata jual ayam ni tak untung... wah2..salah tu.... sangat2 untung taw...  DSC04456ni lar rutin kerja Mr.Shyir hari2... pagi dan petang je duk kemas2..or tengok anak ayam ok ke dak.. tambah makanan dia... dan dia suka sangat ng pekerjaan dia nie.. bukan perniagaan ni jer adal juga kerja sampingan dibuat... tapi dirumah plak lar...

so far Alhamdulillah... ni semua rezeki dari Allah... cuma kita manfaatkan bersama... tak kira apa jua rezeki yang datang.. pasti kan yang halal.. hehehhee.... Visi n Misi perniagaan kami ni..semoga berkembang dengan lebih pesat.. insyaAllah....

hmmm..apa2 pun..aku bersyukur dengan apa yang ada.. TAK SIKIT TAK BANYAK TAPI SEDERHANA  betul tak..?

tapi best jugak jadi mak hayam n bapak hayam nie.. hahahhahha.. hmmm.. apa mau? ayam ka? besar kecik??? banyakk sheddaappppp..auwmmmm..!! hahahahahaha..

p/s : Kami cintakan dunia perniagaan.. hehe.. cayokk..cayok!!

10 comments:

ciare (^_^)v said...

ya ampun kagumnyaa ada org melayu mcm Mr.Shyir ni.bkn senang anak muda nak berpikiran bisnes mcm ni.ape2 pon chayok chayok utk uols berdua.salute jgk pd ann sbb jadi isteri solehah yg sgup turun padang :)

lina said...

ann...kagum nyer. kalau ayam tu dah boleh jual kita pun nak beli...bagus..bagus semoga berjaya.

Ann GreenStrawberry said...

ciare : hmmm..sapa lagi nk tolong ciare.. isteri nya lar yang jadi pemangkin untuk dia berjaya dalam usaha nya untuk masa depan isteri dan anak2 nati. jadi mmg ann support dia 100%. susah senang sama2...

lina : boleh2... nati kita roger2 lar k... hhhihi..aminnn..

Lynda said...

bagusnya

♥ QaseH ♥ said...

btl kiter teka,,,

Ann GreenStrawberry said...

lynda : maceh

Qaseh : hehehehe.....10 markah untuk kamu

aDieyZa said...

bgusnya...

mmg buat business lebih menguntungkan.. yg pntg usaha kena kuat.. semangat & berani mencuba pun kena ada..

zana doakan yg terbaik utk akk & suami.. gud luck sis!!

Ann GreenStrawberry said...

Adieyza : tQ zana.. insyaAllah.. aminnn

asna cute said...

wahhh bestnya. tunang asna lak dia kta nk ternak ketam. asna xbg hehehe jahat x? hehe

Ann GreenStrawberry said...

ASNA : lar... napa gitu pulak... buat bisnes2 gini syiok taw.. bagi jelar tunang asna buat... pasti berjaya