Pages

Tuesday, November 30, 2010

Selagi tu lar kena ngadap…

Apa kehal plak nak ngadap2 nih ? dah macam ngadap kat sultan je kan.. ekceli.. selagi tak bersalin. selagi tu lar kena g check up.. ko taw2 je. skang ni dah seminggu sekali plak.. jenuh lar nak menunggu.. huhuh…

Tadi pagi check up kul 9am.. biasalar.. KK tak penah tak ramai orang.. jadinya kena sabar je la.. pagi g bekpes dulu ngn Mr.Shyir… then kul 9am sampai terus letak buku PINK.. 9.20am camtu nama dah panggil.. hoihh. ok lar kan.. tak lama sangat..

g timbang, amik tekanan darah.. terus g amik darah.. sekali hari ni ramai pulak doktor pelatih yang tengah praktikal.. aku yg nengok ni stress pulak rasanya.. tiba time aku nak amik darah.. doc pelatih cina ni take over.. every pesakit tukar2.. kira cam belajar lar kan.. aku dah ready sume.. doc tu nak amik darah ni terkial2 plak pakai glove.. nurse ajar cari urat pun sikit punya lama.. tak jumpa2… padahal selalu senang je.. siap gigil2 masa cari urat tu.. sudahnya dia kata kat nurse tu.. tak confident.. terus nurse take over.. sekali cucuk je nyah.. fuh! setel.. nasib bukan doc pelatih tadi.. silap2 gigil.. terus patah jarum tu kat lengan aku.. memang aku lempang laju2.. hahahaa.. takpe.. jadi doctor jangan takut2 k…

dah setel darah.. g makmal tunggu jap terus amik result.. then amik nombor untuk jumpa nurse.. part ni aku hangin.. boleh plak aku setel yang tadi tu.. b4 kul 10am.. sekali 10.30 tak panggil2 lagi.. bengong.. kuar masuk pesakit nombor aku tak naek2.. then terus nombor seterus aku.. hangin!.. laki aku yang baru sampai nak amik ni pun sama hangin.. sekali tanya kat kaunter buku dah hantar ke blom.. sekali dia cakap.. tak amik eh tadi? demittt u nurse.! patut lar aku tunggu sikit punya lama…

sudahnya aku orang last dalam bilik tu… kul 11am baru setel.. ngek!.. aku pun malas nk pk.. dah setel terus balik…

hasil result :

  • Berat : Naik lagi.. 1kg.. hoih! semakin maju.. ate, asik masak dan makan.. hahha.. ke baby aku yang naek ni..kompius!
  • Tekanan Darah : 110/90
  • Urin : Ok
  • Hb  12.8
  • Jantung baby : Ok..
  • Tinggi Rahim : 35 cm

So minggu depan hari isnin check up lagi… harap2 aku tak g lar.. sebab aku nak beranak cepat.. perut aku dah kemain ke bawah dah.. kalau duk bersila siap labuh kat peha aku.. hahahaha…

ikut hati aku.. nak suh doktor panel aku ni cek bukaan je.. hahaha.. budus taw si Ann ni.. haha. xsabor nye pasal.. eh bukan lar.. aku penat lar weh… orang asek nanya je bila nak meletop.. haha

No comments: