Pages

Monday, March 23, 2009

PLKN??? gonna miss my Lil Bro

kan aku cakap angah gi PLKN kan...so esoknya hantar lar dia kat tempat berkumpul utk reg PLKN tu kat Stadium Paroi..ramai ar budak yg nak g PLKN tu berkumpul kat sini..sape2 yg penah g PLKN tue...taw lar kan apa yg kena buat..1 hour b4 kena berkumpul..umah aku ngn stadium tu pun bukan jauh...5 minit dah smpai...OTW aku nk g keja tu..singgah jap tgk adik aku ni...

actly kat umah dah terasa kat hati ni...adeeeehhh!!! mesti nangis lar kang..wat drama2 ni...huhuhuh...sebagai kakak yg prihatin..mmg aku amik berat sgt2 pasal ni..dah lar dia tak bape sihat kan?? so berat gak hati ni nk bg dia pergi...harap2 dia ok lar....
ni tempat budak2 PLKN ni kena register b4 naek bas...mmg ramai..aku mase ni tak bape nampak adik aku ni...angah dapat kem kat port dickson jer...tak jauh pon...mmg tiap2 minggu leh visit dia.....
yg mana satu Angah??? iyer...beliau kat sebelah yg baju kuning tu...mase ni dia reg nama dia..pastu dia tunjuk sekali medical check up tu...org tu kata..kena rujuk kat doktor kat kem nti..adeeehh!! special kes lar jawap nya...sian adik aku ni...kebetulan angah plak ramai kawan satu skool dia yg satu kem ngn dia..hmm..xpe lar..atleast dia ade kawan..yg baju kuning tu pun kawan satu dorm ngn dia.....bagus budak nya...ok lar kan...
dah cam terkeluar af dah ni..mase ni nak hantar ke bas...adoooooii!! dlm hati nk nanges time ni...sodihh...mama duk teman kan sebelah dia...
papa dgn steady nya...cool jer..mase ni mama dah nangis dah..tanpa sedar..aku pun nanges sama..argghhh!! salam2 nanges jer..yelar..dgn keadaan dia camtu...semua org risau kat dia..tapi dia degil nk g gak..pasrah je lar....dia pun time nanges gak..tapi control je..sbb kawan2 dia ade kat situ...aku faham hati dia tue....

Malam first dia takde kat umah..terasa giler weh....asik citer pasal dia jer...citer2...pastu nangis..meleleh je air mata ni..aku, mama n adek..sensitif tolll..cuz rindu dow...mana tak nye...mlm2 aku klu nengok cerita intan tu ngn dia...klu suh wat milo tabur ngn dia gak..dia takde...bapak lar rindu giler....ptg tue..dia mesej ngn mama...doktor kem tu refer kes dia tue..pastu doktor tu tengok ar gambar scanning buah pinggang tu kan..korang taw dia leh ckp apa???? ---- " sian awak, muda2 dah sakit buah pinggang..." ko bayangkan apa perasaan adik aku tue....sedey ar dia kan..padahal buah pinggang dia bengkak jer...bukan sakit buah pinggang...pastu check tu..dia ckp kt mama...dia tak nak kena cam arwah atuk..cuz arwah atuk aku sakit buah pinggang..sbb tu aku risau n sedey sgt2....klu teringat lepaking sama2 ngn angah..citer pasal dia ke..mesti rindu smpai nanges2...bese ar klu adek badek xgaduh kan tak sah...tapi tu lar..bila dia tak de kat umah ni..rase cam tk best jer...siap pesan kat mama..suh bg taw aku n adeq..jgn nanges2 lagi....sebab dia pun leh rase rindu tu..pstu xnak we ouls risau..

smpai skang aku risau je kat dia...amat2 risau...even doc kata just bengkak buah pinggang..tapi aku pandang kes ni teramat lar serius...jgn men2 perkara camni...silap2 leh jadi benda lain...aku ade 3 badek je....aku nk ada dismping adek2 aku n parents sentiasa....lain lar org ade adek badek ramai...jenis tak kisah sesama sendiri...tapi aku...??? aku menghargai detik bersama dgn mereka...family  penting dlm hidup kita...kawan2 kita bley pergi dtg camtu je kan...tapi family...hmmmm..xtaw nak ckp camner...

week ni emosi aku tak tentu...risau je kat hati ni...satu family risau... seorang kakak mana tak risau kat darah daging sendiri kan..walaupun kita marah,bertekak ke apa...camner pun dia tetap adik kita...tetap sayang...skang ni "aku bermohon dan berdoa dekat Allah..semoga Allah lindungi dia..sihat tubuh badan..jauhi dari sebarang penyakit...mudah-mudahan sakit dia tu akan dipulihkan...panjangkan usia nya....tabahkan hatinya utk menerima segala ujian dari Mu..amin ya rabalalamin..."

Angah, ketahui lar..kami satu keluarga amat menyayangi Angah dan sentiasa mendoakan kesihatan yg baik utk Angah...kami rindukan Angah...

for those yg baca n3 ni...maafkan aku..aku agak emosi semasa buat n3 ni...sedey yg teramat....agak lama aku nk buat n3 nie...tergendala sbb air mata ni laju je ngalir...bukan apa...aku sekadar berkongsi dgn apa yg aku rase skang....harap Allah kuat kan semangat kami sekeluarga.... ~~~

No comments: