Pages

Friday, March 6, 2009

1st CTRE class...

aku smpai kat tren kajang kul 7.30..kira ok lar kan...Class aku tu kat Jln Loke Yew...pagi2 camnie klu nk tempu jln Loke Yew korang faham2 lar kan...wajib jem kan...tu sbb nye aku kena kuar awal..sbb class aku kul 9.30pg..jadi otw tue lar aku duk siap2 mekap bagai...dlm hati ni berbunga2 pagi nie...terus tak ngntuk..ceaaaa....yelah mana tak nyer...rindu daku terubat....love you sayangku....mwaaah..!!! pepagi dah layan kerenah aku...hikhikhik.gelak malu...puiiiii..!!! lalallala..

smpai kat jln loke yew tue dlm kul 8.30...smbil2 tu dok cari gerai nk bekpes..leh lepak borak2 sementara nk tgu clas tu kan....menu bekpes we all is Nasi lemak(ha..ko..pepagi dah bantai nasik kan...?) + aku amik teh tarik n Mr.Shyir Milo panas..N.Lemak dia best ar..sbb buh dlm daun pisang...
lama taw nak makan nasi lemak daun pisang..lazat..

dlm kul 9.15 tu Mr.Shyir hntor g class...aku amik CTRE class ni kat Kuala Lumpur Tour Guide Assosiation...kat sini selalu wat class utk CTRE..every Wednesday lar...setiap class tue ada subject2,mengikut guide langguage yg kita amik...dh lar class aku ni 3 jam..mencanak Mr. Shyir dok tgu aku kat bawah tue..aku suh balik umah serdang tak mau..setia menunggu aku smpai abis.. (tQ syg...setia sgt tgu my...love u forever....agak2 class lepas2 ni leh tguu lagi tak?...hahha..kejam kan...) xlar...dia yg willing..lagi pun dia ckp bukn lma pon...hmm..betul gak...kejap je 3 jam tue...duk baca paper...dia wat keja dia sket..tup2 class dah abish...ohhoh.

oh ye...back to class...hmmm..
okay..nie entrance nyer..ha..kau..dah lar 3rd floor..mecanak aku nak naek smpai atas...dah lar pkai heel...hampeh tol...

Masuk2 terus register..pastu aku tgk yg ramai nya lelaki jer dlm class tue..pompuan 3 orang jer termasuk aku lar..yg melayu pulak 3 org gak...dah lar tue..sume guide2 otaimer dow...yg stock badge no 1000++...aku ni kira freshi gak la badge no 8776..ha kau..?? 8 ribu lebih da...tpi korang taw tak..skang dah 9500 guide kat Msia ni taw...byk kan..ish..ish...

Topic CTRE ni is Applying Blue Ocean strategy in Malaysia Health Tourism...conduct by Mr. Terry NG...1st session class...explanation pasal topic tu lar...after tea break..ada group project plak...total candidate ade 18 pax..kena bg kumpulan kepada 4 camtu...aku kumpulan 2...ahli group aku nie plak...guide2 lama..aduii...naek sogan den...kena bincang pasal camner nak buat strategy dlm membina company base on product yg kita kuar kan...bla..bla..bla...byk menda lar kitorng discus....

aku plak bg idea sket2 jer..malas nk pk sgt..hahaah...keji kan...biar otaimer2 nie yg bg idea yg bernas2..hohhoh..pic atas ni..group aku lar..tapi bukan yg ujung tu k..yg duk pegang daku,en yg nmpak misai tu..ngn telunjuk jari tu....hahahha...aku plak sebok duk snap2...kahkahak..
ni dia Mr.Terry Ng...instructor for the class..boleh ckp jepun taw..

mase ni group aku kena present...aku malas nk g depan...cam tak taw nk ckp camner..hahahhah..monitor dari jauh sudey...yg botak tue keja kat travel agency S'pore..jadi guide dari s'pore ler...yg tgh2 n sebelah dia tue..guide bhasa Jerman..mmg power giler ckp jerman beb...asik bawak group/tourist jermen jer...

Org duk present...aku wat candid pose sendirik...hahha'

Pas semue group selesai present..ade komen2 lar pasal present by Mr. terry Ng...bla..bla..bla..nk abis class tu ade penyampai sijil CTRE tu..maka dgn itu tamat lar class CTRE aku pada tepat kul 12.30...wah..aku dah dapt CTRE aku yg 1st...kena kumpul lagi 2 CTRE...tu aku  join wat outdoor...kat Melaka nati..huhuh..

Kuar class terus cari Mr.Shyir...aduiii..kesian aku tgk dia duk tgu lama2...haisshh!!! rasa bersalah plak...hmm..sorry sgt syg ku....My menghargai nya...mmwwaahh...

Jom kita ke next destination...


No comments: