Pages

Sunday, March 15, 2009

Renew lesen kkkp

Last friday..aku keja separuh hari jer..kul 12.30 aku terus chow suh adek laki aku ntor ke tren..tapi cam bese ar kan..jumaat klu nk tempuh semban mmg jem..tapi akhirnya sampei gak.....aku nek tren kul 1.00 pm...cam bese destinasi aku turun kat kajang..mr.shyir amik aku...smpai kajang kul 2p. tapi mr.shyir amik aku kul 2.45 sebb dia g solat jumaat dulu.....
after dia amek..trus g pwtc...nk g menara dato' onn..sbb aku nk submit lesen kkkp renew form...oh ye?? kkkp licence tu lesen perniagaan bg mengendalikan syarikat pelancongan...ada paham..? hehhehe...every year harus lah di Renew... otw ke sana amat lar jem..adeh..kul bape plak amu mau smpai kan...ini sudah lebey..atlast..smpai gak..around 4.15 camtu..we alls park keta kat lagend...dah tue...kitorang g pun time Matta fair kan...mm susah nak carik parking..tapi mmg dah alang2 aku g Menara Dato' onn tu mesti kena singgah Matta fair... pasal MF ni nt aku citer next n3...
Peneman setia....tQ sayang...!!

smpai je tingkat 33..amik no..terus tunggu turn..smpai turn...dia kata aku nye document tu nk 2 copy..aku plak g wat 1 copy jer..terpaksa lar turun kat bawah g fotocopy lagi 1...adehhh...!! penat acik!...somput turun nek taw....bila dh wat copy korang taw aku kena chrge bape hengget...rm 15 for 50 copy..means 30 sen sehelai taw...tak pasal2 je...hampeh...

pastu terus larik balik nek tngkat 33..sebb kul 5.30 pej tutup..tergesa2 lar aku...pastu korang taw ape yg jadik:

officer : Dik...lesen ni expired date 17 Jun 2009...sepatutnya blum leh submit nie..kena submit 17 April nati
Aku     : Dah tue..xleh submit ke nie...? cik xleh terima je ke submission saya ni?
officer : xboley...biasanya 2bln sebelum baru leh hantar...ni terlalu awal ni dik
Aku   : oh ye ker? aduiii....penat je saya terkejar2 ni kak...aritu kitorang hntr sebulan setengah seblum date expired, kitorang kena kompaun..sy xnak lar kena kompaun lagi...
officer : camni lar dik...documnt adik mmg dh complete...cuma nt 17 April adek submit lar semula...xde masalah...
Aku    : klu camtu takpelah lar cik...terima kasih eh..

hmmm...korang taw tak ape perasaan aku...? BENGANG....GERAM n sket MALU...tapi bila dah Mr.Shyir tenangkan..okay sket lar...Actly, yg suh aku pi submit menda nie..adalah Maksu aku...dia takut kena kompaun lagi..tu yg suh submit awal...klu yg lepas2 mmg dia yg wat ducument2 nie..tapi kali ni dia bz sket ngn keja contract tu..nk wat report bagai..kali ni aku yg wat from A to Z...tapi xpe lar..mula2 mmg ar aku marah kan..sbb tekeja2 nk kena g hantar benda tue....hmm..benda nk jadi..atleast dah taw procedur nyer....aku  klu marah sume terkeluar...xde nk simpan2..bek ckp direct jer...bila dah luah baru ok sket..no felling hurt ok!! huhuh...anyway..aku dah maafkan maksu aku tue....alah...benda kecik je kan..apadahal jah...!! hehehe......

after setel kat kementerian tue...terus solat asar..baru aku enter ke Matta Fair...huhuhu...

p/s: pasni tiap2 bulan aku kena g pwtc..nk setelkan lesen2 yg berkaitan ngn pelancongan...aduuhh...!! malas tol...

No comments: