Pages

Tuesday, March 3, 2009

Berkebun pulak

xtvt ari ahad lagi agak mencabar...pas bekpes tuh..siap2 masak utk lunch dulu...pastu baru memerlukan xtvt menebang pokok pisang kipas kat halaman umah nie...sebab yg tgh2 ni dah tak berkembang..lagi pon pelepah nye pon ada mati...so kata putus mama..suh tebang jer...dah alang2 tue..kemas2 kan pokok kat sudut pagar tue..dah lar rimbun pokok2 renek tue,,jenuh nk cantas....aku tolonge mengutip daun2 bawk g blkang umah je lar...smpai tengah hari dh tak larat..panas terik giler..

masing2 dah letih,lagi pon dah lapaw..masuk umah solat, makan n lepak2 kat hall duk sembang2..smbil layan lagu negeri 9 kat youtube...hahhha..xdo kojo kan..duk golak2 tak hengat nyer..golakkan si Milah ngn Ujang ni ha....alalla...alahai anak omak...!!! *salah satu lagu n9 tuh..klakar siot...sbb lagu tu ade kesah sebaliknya....

dah sonok layan tue..tetiba cam ngantuk..hahha.apae lagi membuto lar jawap eh...hahaha...giloss tido smpai kul 6ptg baru bangun...bgun lepak2 makan sat...tetiba aku rase cam nk smbung berkebun lagi...wah rajinkan kami 2 hari nie..tu lar aku kata..kena rasuk dek hantu rajin..wakakkak.. okay aku pun start mencangkul pokok2 yg rimbun tadi kan..aku tk taw nk describe camner pokok tu.tapi bentuk dia..btg pkok tu camk btg rotan..daun dia besar2..tapi byk btang ar kat,,sbb tu aku kata rimbun...

so ptg tu..aku ngn konco2 yg lain duk mencangkul..nk buang akar2 pokok tue.mak aiii!! akar nye punya lar bersilarat..sampai melengkung cangkul besi mak aku..hahahhah.....sudahnya smapi kul 7.45 pm baru selesai tu pun tak selesai gak..sbb dah malam..actly,kitorng men hujan lagi sbb kul 7.20 camtu dah hujan..lebat plak tue..slamba mencangkul2 lagi..sbb syok men hujan..hahaha..gillloooss!!!...

tai takper..agak best..atleast dapat ler membantu mama n papa..ringan sket kerja dorang..lagi pon leh kuar2 peluh sket..huhuhu...tapi xtvt 2hari ni gak best gak....walaupun just stay kat umah je kan...ok lar tue...!!*baca dlm nada saida.....hahahha..

p/s: asal xdek pic...sbb aku malas nk amik..lagi pun duk tekun wat kerja..jadi xdo ok..!!

No comments: