Pages

Monday, February 9, 2009

Wedding Shima + Best Fren

Semalam aku g kenduri kawen ngn family..
kat puchong permai...
yg kawen ni pun kira cam cuzen aku gak lar..
so mereka da ajak..g je lar...
lagi pun umh pengntin ni pun dkat ngn umah kwn lama aku nie..
dah alang2 leh jumpa..
smpai2 jer..salam mak bapak pengantin..
pastu terus makan..
smbil2 tu aku mata aku ni melilau lar carik member lama aku...
kot2 ader kan..
adeQ,mama,Shima & hubby,makcik zima *pic aku xde sbb aku borak ngn member lama

Pengantin nama Shima..kira pangkat kakak lar dgn aku...
hubby dia aku xpasti sape nama..
tema kawin hijau pucuk pisang gitu..
nice lar jugak...

nape aku ckp member lama..?
sbb dulu aku mmg duduk puchong slma 11 tahun sblum pindah senawang..
so,aku sekolah agak lama kat sini..
kira sebati gak lar ngn area puchong...
dr puchong tu dulu xde mnda..org dgr ckp duk puchong...sume kata area lombong..
takut xselamat duk sana...
tpi skang dah maju n pesat lagi sesak kat sini..
seb baik aku dah pindah..
klu tak makin semak duk sini..
masuk2 puchong pun dah semak..
byk keta..byk rempit..dan byk lagi lar.

memandangkan aku sekolah lama kat sini..
aku pun byklar kwn2 kat sini..
cuma bila dah lama tk jumpa aku..
dorng pun xkenal sgt aku..
yelar..time sekolah muka shengal je..
dh abis skul..masing dah lain...
aku smpat jumpa sheeda n few member2 skul dulu..
aku ngn sheeda ni dari skul rendah satu class..
smpai lar aku tingkatan 2..pasti form 3 dh xsama class..
mmg dah kawan baik n rapat lar...
dia pun dah kawin...
mase bln 11 2007,thn lepas dia bersalin bln 9..tp xcukup bulan..
baby dia cuma dpt survive 20 hari jer..
pastu meninggal..agak kesian gak aku ngn dia..
mase dia bersalin aku g tgk dia kat spital..tp xdapt tgk baby dia..
dia bersalin sehari sblm ari jadi aku..
InsyaAllah.ade rezeki Allah akn bg baby kat dia lagi..amin...

*Aduhh....simpang jauh plak aku nie..

Back to the wedding story..
aku pun apa lagi...
duk nyembang lar ngn sheeda..mcm2 sembang...
cuz lama tak jumpa..
ade few mmr lain..aku xborak sgt..
just tegur2 camtu je..
sbb dorang xpenting pun..
hahahhaha...
ni lar sheeda..dah kawin n bersalin pun menten taw

pas g wedding tu..
singgah umah pakcik aku area2 situ gak...
solat n rehat.
layan cendol sekali..hahahha..
petang sket gerak  umah maklang aku kat putra perdana plak..

aku di apit 2 adik ku
pic ni mse otw g ke puchong..
npa aku duk tgh2...
adik2 aku kata...aku ni sbgai jmbtan klcc...
hampeh tul mereka nie..
mentang2 tinggi..
xper...


No comments: