Pages

Wednesday, December 30, 2009

Kad Nikah sudah siap akhirnya

NOTA PENTING : KLIK SINI UNTUK SERTAI CONTEST CREATIVE EDITING.TQ

Seperti sedia maklum.. Weouls kan dah kawen kan... hmm...malas nak citer lagi kan..nak klik2 sini nak tgk wedding aku.hahha.. ok2 fine..jangan merepek disini lagi k.. just nak ckp aku nye kad nikah dah siap..so lepas nie tak de lar nak bawak sikil nikah fotostate tu kan..

DSC04267

ni lah dia kad nikah aku yang tunggu hingga 4 bulan itu..yelar, masa nikah tu dia bagi salinan jer.ala yang masa kita sain nak nikah tu,pastu 1 bln selepas itu baru amik sijil,then tgu lagi 3 bulan baru amik kad ni. dah lama siap awal buln 12 aritu tapi ni baru aku amik.. aku kan nikah bulan 8 aritu. ni bahagian depan lar..yang belakang tu ada detail2 nama,ic,alamat tmpat bernikah, tarikh nikah..so xperlu lah aku dedahkan disini.. harap maklum.

owh ye..ni kad nikah untuk sesiapa yang nikah di Negeri Sembilan lar..Negeri lain idak lar teman taw patern nye camno..

DSC04262

aku baru amik hari isnin aritu. Asyik duk tangguh2 je nak amik.. abaikan pic2 kamii yang hensem lagi santel itu..wkakakka....anyway,weouls dapat 2 set. Aku satu n Hubby satu..so senang..kalau pencegah maksiat datang sergah kami pun..apa adahal..tunjuk saja kad akuan nikah ni..wakkakakaakkakaka..hebatkan...eceehhhh..belagak lagi tu..lempang mau ka cikpuan Ann????

hmm.. aku rasa nikah kat N9 ni cam proper sket lar..means proses dia tak lar rumit mana.Cuma kena lengkapkan dokumen yang diperlukan jer. Untuk kad nikah ni..mmg dah siap sekali masa apply nak nikah aritu..cuma kita kena isi n submit je sume sekali.So tak yah lar nk sibuk2 apply bila kita dah nikah tu kan..kira Pej Agama selesaikan sekali.. senang keja..terima kasih lar tu Pejabat Agama N9 kerna memudahkan kami.

tapi sesetengah negeri pun ada kan buat camni.. ada jugak yang kena apply after nikah tu...means kena amik borang balik lar.. dan lain2 kan.. hmm..xpe lar..uolss leh lar buat. Pelan2 n take ur time ok. xnak buat pun takpe..bwak je salinan sijil nikah tu dalam purse..sama je jalannya...heeh...Janji DAH NIKAH!! dan SAH!!.. hehehe....

Once dah ada kad ni..kena simpan elok2.. hmmm..ade yang keja jadi pegawai pencegah maksiat kat sini??? apa?? ada?..ok2.. kalau nampak weouls cam belangkas berchenta dan rasa ragu2 tuh.. meh2.jangan segan tegur k.. weouls akan tunjukkan Kad Nikah Sah kami..wkakakakkkakakka....

giler berlagak ko Ann...hahahhah..xde ar..saje je k.... ha apa lagi..yang mana dah kawen tu..apply taw..tak kira lar pengantin baru ke lama.. yang dah ada..ok jer..hehhee.. yang tengah berchinta tu..rileks..kamu pun akan ada nanti..copek kawen..hehehee..

p/s : tak sabar lar pulokk nk g holiday..hehhee

4 comments:

[z@ck] said...

bgus la dia bt macam tu..
at least nnt kalau org misunderstood kita bukan psgn suami isteri..
kita bley tunjuk kad tu

Ann GreenStrawberry said...

ciare : hmmm...cam tak best je pegang sijil yang besar lagi dilipat2 lalu letak didalam purse.. jadi tukarkan ia sebagai yang lebih efisyen dan produktif..wkakakakaka

zack : ha tu lar... mmg terbaikdorang wat camnie..

CikPuanMiera said...

aku punye sebulan kawen da siap :D

Ann GreenStrawberry said...

miera : tah lar beb..lain bulan lain ler cara siapnye kot...huhuhu