Pages

Wednesday, December 16, 2009

Nak mintak derma pun agak-agak lar

NOTA PENTING : KLIK SINI UNTUK SERTAI CONTEST CREATIVE EDITING.TQ

bukan nak marah ke apa kan..? letih ar layan orang2 gini kan.. bukan apa.. korangkan dah sedia maklom yang aku ni kerja dengan travel agent..so semestinya lar opis kat bawah kan...dan menjadi tempat orang awam lalu lalang.. ok mesti korang dah agak apa yang aku katakan...hmmm..

 

ok camnie.. bila dah opis kat bawah.. harus lar banyak orang kuar masuk kuar masuk gitu.. nak jadikan citer... adalah sorang pengutip derma nie.. naek rimas ok ngn dia.. dah cino age aroud 50yr camtu kot.. bukan nak membeza2kan bangsa ke apa..serius ok.. dia ni dah banyak kali datang masuk kat opis ni..minta derma lar..siap bagi bukti2 tempat yang harus didermakan tu lar..surat itu ini... hmm..mula2 dulu aku terkena jugak...sbb hati kita ni ikhlas lar kan..ok fine kasi RM2 camtu.. selang sebulan datang lagi kat opis ni mintak derma lagi..aikk!! kan dah kasi takkan nak mintak lagi kan...

 

dan sejak kat opis bawah ni kan.. dah banyak kali ok dia datang..setiap kali datang mesti tanya " tokey ada ka?" terus jawap xde jer... pastu kan tak lama pastu..datang balik kat opis..jengah2 kat crmin opis tu..kot2 ada orang lain pulak dalam opis tu..ada lar can minta derma..adoiiii tak suka ok.. wadepakkkk ok..aku bukan nak marah2 orang minta derma nie.. kadang2 tu mmg ar dia ada bawak bukti2 tu kan...dgn muka toyanya... pastu kita plak otomatik terus kasi kan..ha camtu lar..skang ni mmg aku tak bagi can..kadang2 ada sendiket yang buat2 derma camtu...wakluuuuuu...!!

 

ok tu satu hal..ni lagi lar..kat depan pintu ni..sah2 aku ade letak sticker NO SALESMAN ALLOWED pun..haram tak paham2 bahasa ok.. dah terang2 lar benda tu kan..see maseh buta kah apa...adoi..bukan lar aku nak sekat rezeki dorang ke apa..ye..mmg diorang wat kerja tu nak cari rezeki kan... tapi aku dah kena sekali aritu cukup ar.. aku kena PUKAU ok.. adoii..sialan ketika itu..damn it ok... hmm..ni aku citer lanjut... so aku terpaksa berkeras dan abaikan salesman2 yang datng tu demi keselamatan we ouls yang kat dalam opis nie..serius...takot ok...

 

moralnya...asal lar wujud orang2 camni aku pun tak taw lar.. dammnn u mannn..!! ha..hambek.. tak marah tu...tapi cuba cakap dalam nada lembut..ok dak? hahahhaa..

 

aku taw korng yang duk opis bawah ni..kdg2 ade jugak pengalaman camtu kan...so carefully lar... takleh caya sangat ngn orang2 ni.. walaupun dia customer ke apa. hhmmm..risau lar..macam2 jadi.. silap2 boleh hilang nyawa...nauzubillah!!

 

jadinya..bersama2 lar kita menjadi keselamatan dan diri kita ok...

cayaalllahhhhhhhhhh!!

 

p/s : petang2 hujan je kan...huhhu..syiok oooo..

No comments: