Pages

Thursday, September 30, 2010

Air Mandi Bunga itu untuk aku?

DSC05058

Sabtu malam ritu kan ada bacaan yasin n doa selamat tu… ada lar buat air yasin tu untuk aku.. 1 tong air zam2 tu.. dan satu lagi dalam bekas ka atas ni.. tah bila masa nenek taruk kat atas…siap ada bunga2.. hahaha..

ok2.. tapi tu kefahaman orang tua2 lar kan.. aku tak buat lar adat lenggang perut yang ada macam2 versi tu.. cuma baca yasin n doa selamat sudah…

esoknya aku kena mandi ngn air bunga ni.. kena mandi kat tangga depan umah nenek aku ni plak.. fuh! segar pulak rasanya…. tapi sebelum tu kena minum sikit air tu pastu kat hujung rambut kita air yang menitik tu pun kena tadah sikit dalam mulut.. motip?? hmm…

jadi Mr.SHyir yang tengok dia jadi kepelikan lar.. saya hanya menurut perintah… hahhaa.. nanti kecik hati orang tua ni sapa nak tanggung.. dah lar dalam perut ni cicit pertama dia.. redha je lar. hhuuh..

4 comments:

asna cute said...

mesti ada sebab tue. Insyallah semuanya selamat amin =)

Ann GreenStrawberry said...

asna : ha tu lar... insyaAllah.. aminn

♥ QaseH ♥ said...

owh,,,x penah la plok dgr,,,mesti ader alasan tersendiri tu eyh ann

atty's said...

kty ade dgr..pasal ini..tu lah .kan .kita ikut je mana yg baik..kata org tua..kang kecik ati lak depa