Pages

Friday, August 28, 2009

Char Kuew Teow Versi ANN

halooooo!!!! anybody hommmeeee!!!!!...
harap korang sihat...diam tak diam dah genap sminggu kita berpuasa harini..
tak sangka..kejap jer rasa kan?? setakat ni aku maseh penuh lar..
agak2 leh dapat duit raya penuh gak tak dari Mr.Shyir..mihahhaha...
ok2..tak mo menceceh banyak..

semalam korang bukak puasa apa ek??
mesti macam2 kan..hmm...atleast kita bersyukur dengan rezeki Allah bg ye dok??
okay..semalam aku chef dirumah..
yup..lately nie mmg aku dilantik menjadi chef...ate..dah ada suami kan.
haruslah masak...hhuhuhuh....
so apa menu ang aku masak semalam??

jeng..jeng...jeng...

opcos mf favvyy....
CHAR KEUW TEOW..versi Ann...
huhuhu...mmg lar lately nie...mmg tekak nak makan CKT ni jer...
asik2 beli je kan... pastu rase nak wat sendri..
dah selalu tengok org buat... tapi biasa lar aku kan..suka tambah itu ini...
nak resepi tak..?? ye aku takkedukut...meh aku share ok..
bahan2 : 1 bungkus kuew teow, 7 biji bawang putih (tumbuk or blend) klu ade yg dah siap2 blend lagi ok, udang (ikut suka nk berapa ekor),isi ayam (potong dadu),3 sudu cili boh (ikut suka pedas uolls), 1 mangkuk stok ayam(yg rebus sendiri tu taw)taugeh, Daun kucai, garam secukup rasa, kicap, 2 biji telur (klu lebih pun takpe baru lar basah sket)

cara2 :
1. panaskan minyak : masukkan bawang, ayam, udang, cili boh,garam. Kacau hingga separuh garing
2. masukkan kuew teow, kicap dan stok ayam . kacau hingga sebati.
3.tutup api dan pecah kan telur..
4. lastly baru letak daun kucai dan taugeh dan siap dihidang
camni lar... hmmm..ekceli semalam aku ade wat wantan ayam jugak..tapi tak sempat nak snap pic..jadi nya..later klu aku buat lagi aku share resepi tu dgn uolls k...plus dgn salad2 jugak..sodap..hasilnya masakan aku adah tip top kerana suami dan papa aku makan bertambah2..

sehingga aku cakap ngn suamiku : betul ke sedap bang...?????? betul2 ho li awww....
mihahahahhaha...

p/s : uikhhh...lapar lar pulok....arini ingat nak wat murtabak..hmm...tgk lar camner..

3 comments:

miss hirose said...

wah terliur nye tgk ann msk..nyum2..bejoget perut ni..lapanye..huhu

mAr@ZiEy said...

bile sudah di masak utk suami..haruslah di masak utk KAMI si blogger..hehe

Ann GreenStrawberry said...

miss hirose : ehhehehe...time wat n3 ni pun ann lapar gak..hehe

ziey : oppss!! kena eh..? heheh..insyaAllah