Pages

Thursday, January 7, 2010

Vacation : Outdoor Theme Park (GH Day2 Part4)

AMARAN : SILA JANGAN MENYAMPAH DENGAN ENTRY BERGAMBAR INI KERANA AGAK PANJANG.TQ

pas breakfast tu..dah naek bilik mandi apa semua.. takkan lar aku nak duk bilik semedang je kan.. apa kebenda nya holiday gitu.. so turun g beli tiket thempark.. okay fYI, Tiket outdoor adalah RM 38 per person.. dan semua mainan aku men kat sini  kecuali menan budak2 ar.. apa gilo ko nak men budak2 nye... tapi buleh jer kalau nak layan. hahaha

Masa ni kul 9 am gitu lar..giler awalkan duk men menatang tu semua.. eh kira bagus lar k.. sebab tak ramai orang..pastu takyah beratur sangat..cuba tengok ko masuk tgh hari.. ha.. kem salam tak yah beratur.. wasting my time nyahhhh... hahha.. P1040069

kalau dah gambar ni dulu ko taw lar kan aku masuk ikut mana kan? harus lar bergambar ngn double decker bas nie.. kalau tak, tak sahih ko g genting ni ha.. hahahaha... ko tengok laki aku tu... mmg wat hal lar dia ni..hahhahaP1040070

dan sang isteri mesti lar ada picture jugak.. tak nak kalah ok..P1040071

kalau amik picture kat sini dah satu kemestian punya lar.. mmg ramai dow yang ada pi kat sini kan? kan? hmmmm..aku layan je..

P1040073

Benda pertama naek ni..space shot ni... weh..kalau tak naek mmg tak sah ok... please lar.. harus ok. jangan gentar nak naek ni..masa ni tak ramai lar kan.. n space shot tu plak tinggal 2 seat jer.. kalau tak cukup orang mmg tak leh naek.. then aku n mr.shyir apa lagi.. pi lar penuhkan seat tu.. hmm.. naek tu perasan adalah biasa..sekali kat atas nun.. dah mengucap + ayat kursi dalam pala otak aku ni kalau lar tercapak aku jatuh pulak kat bumbung arena of stars tu.. mmg kuar surat kabar soknya muka depan ok.. nauzubillah..mintak jauh.. tapi mmg best ar..seolah2 jantung ko..badan ko..tinggal kat atas..hahahha.. gerun seh.. tapi ak rilek jer..ajak mr.shyir naek sekali lagi..dia terus TOBATTTTT.. hahahhaha....P1040074

tak amik pic mmg tak sah kan.. see hotel first world tu... hmm..weh GENTING MANAGEMENT..sila upgrade sket kasi ceria balik genting nie..P1040075

Kat belakang tu koraang nampakkan? yess... roller coaster.. mmg weouls naek... and 2 kali okay..ikut kan aku berkali2 pun tkpe.. sekali partner ai.. hmm..bukan jenis leh naek berkali2... makanya next time if nak men2 menda2 tu..cari partners lain ar.. yang bleh berkali2 naek.. aku kan gile menda2 gini.. hahaha P1040077

time ni weouls kat Dinosaur park tu.. tgu boat.. hahah.. gilo bosan.. alar kata santai kan...semua benda nak merasa...P1040080

beli makanan ikan tu. RM 3 per paket.. duk tabur bagi ikan dalam tu makan.. hmm.. yum.. yum..  P1040083

weouls HONEYMOON.. sejuk2 ni biasalar kan.. tak leh tak berkepit..hehehe..opsssss!! P1040094

Nah amik binatang nie... kepala dinosaur aku kasi... P1040099

turun je dari boat DIno tu.. sekali lalu tempat ulaww.. damm u.. mau takut2 kan gue lagi. dah lar aku nigeki ngn mentang tu... masa kat bawah tu lagi lar.. dari jauh aku dah nampak budak2 laki ni pegang ular albino tu.. aku dah cabot lar.. lagi aku lari lagi lar nk dekat kat aku.. terus declaire " oiiiiiiii..jangan dekat.. saya ada sakit jantung nie.. kang mati kat sini susah korang.!!" wkakakkaa.. giler sampai statement tu kuar.. bukan apa. mmg geli ok.. Mr.shyir pulak duk dekat2 ngn menatang tu.. hisshhhhhhhhhhhhhhhh...puiihhhhP1040105  Banyak ikan dalam ni.. besau2... kenyang dema makang...P1040108

Hill view..nice.. can see KL from here maaaaaa.. P1040111

Pastu ada lar beberapa game yang weouls men.. pendek kata semua ar kat outdoor ni. ade 2 tiga je kot tak men.. cuz dah hujan rebas gitu.. malas ar... time ni dok kayuh2 boat tu... P1040120

sempat lagi naek kereta antik tu.. kedek2..ar kami.. hahhahaah.. sume mesti rasa ok.. dari pagi hingga petang belasah sume games.. bayar mahal2 tak kan nak men kejap je kan.. tak berbaloi ar gitu.. hahahhha P1040122

of cuz menatang ni aku mmg wajib naek.. tapi aku naek alone ok.. mr.shyir dah tobat tak nak naek dah..seriaw katanya.. tak na sudah.. meh aku aku naek. bestt gilosss ok.. Mr.shyir hanya memandang dari bawah dan berkata " hoissshhh... gila tol bini aku ni.." mihahahahhaha.. yes!! im the craziness  person.. bukan apa... mmg aku suka lar naek roller coaster bagai ni.. mase dulu kat sunway tu.. siap nak naek.. turun g beratur balik.. hahaha.. owh ye.. Flying coaster ni lain harga.. if ko ada tag Outdoor RM 10 only per ride ok.

dah kul 1 lbih tu balik bilik..solat zuhur kat bilik. then turun balik g makan lak.. owh ye. weouls again makan kat mamak skyway tu.. kata tu lar yang murah sket n kenyang... ko taw lar kan sejuk2 ni asek lapor jer.. yang ada kat FW plaza tu..sume lar mahal belaka plus fastfood je lar bnyak..

pas  makan.. weouls masuk outdoor lagi... then continue games yang tak men lagi..decide naek flying coaster.. and Sungei Rejang River Boat.

P1040126

Ye.. Mr.Shyir kat belakang okay... time nak turun ke splash tu kan.. bleh plak dia hang body dia dengan hanya peluk aku.. dah lar masa mendaki cam nak kebelakang aku rasa dah.. haiishh..  P1040127

Setelah melalui splash yang pertama.. basah sket saje... P1040129

Nampak basah kan..? bukan je basah dek air tu.. dek geremis tu pun hadoooo..

pas tu dah agak cam sume dah men.. decide smbung kat indoor je lar.. tapi tak beli tiket indoor pun.. men games mesen tu je lar.. smpai kul 6.30 pm gitu..  P1040132

sebelum naek bilik tu.. lalu lar kat haunted house tu kan.. tengok hantu bodoh ni..duk gedik kat atas bumbung tu.. cittt.. pastu ramai lar yang duk amik pic dia.. kunun2 pemes ar.. termasuk lar laki aku yang capture ni..aku duk tepi malas nak layan n teringat je time b4 dis ada masuk umah hantu ni.. sekali kena raba uolllls... demmm u man hantu bodoh yang menyamar hantu dalam tu... ha ko.. geram aku.. amek kesempatan tol lar.. shyiiiilakkk ok.. pastu tobat aku nak masuk lagi.. kem salam.. aku tak taw lar.. ade kawan aku cakap pun.. dia ppun kena raba juga.. yelar..dalam tu kan gelap..so nak trace sape yang raba pun tak taw... sbb tu aku malas nak masuk..

seharian lar kami berthempark kan diri di outdoor theme park..hmmm.. hamikk..sakit2 badan2 kena hempas2 dek games2 tu sume.. hahhaha.. naek bilik..rehat..kul 8 gitu kuar balik carik makan... n tengok gelagat orang.. huhuh..

p/s : hmm nak abis dah citer aku nie...sabor2...

2 comments:

pRincESs_N said...

sonoknyerrr g genting....g banyak kali pon ttp besh..esp gn org tcaayunkk..

Ann GreenStrawberry said...

Princess N : ha. sangat betul tu ok...