Pages

Tuesday, January 12, 2010

Mandi-manda di Jeram sambil buat port sendiri

mmg aku dah lama ngidam nak mandi jeram ok.  Kat umah nenek aku ni pulak dekat noo nak mandi jeram lebih kurang 10 minit lar dari rumah. In fact kalu air yang mengalir kat umah tu pun air jeram. kira mandi sket punya sejuk lar.. tapi hey walelwalewale ar.. besttt...

so decide g sana je petang ahad tu dalam kul 6.00 pm camtu.. tengok cuaca pun dah macam nak gelap je kan.. tapi cool lar.. baru kul 6.00 pm... smpai sana sekali port yang dalam dah ade pulak orang bermandi manda..so cari port baru.. weouls mmg pergi yang penghujung punya jeram lar.. kira stok kalau mandi kat bawah tu.. sisa pembungan kami..orang bawah terkena lar.. ahhahahaha....

DSC04323

dapat location baru.. sekali tak bep nak dalam. Apa lagi budak lelaki bertiga ni buat projek kubu pertahanan lar supaya air lebih dalam.. aku hanya memerhati. yang budak berdua tu adik ipar aku n kawan si adik ipar aku.

  Mr.Shyir pulak.. duk cari batu sambil mencepuk2 air.. wkakakkaaDSC04324

ekceli.. jeram ni ada sejak aku kecik2 lagi lar.. dia bukan ada cam taman rekreasi gitu.. tak build up pun..kira penduduk kampung je taw location mandi-manda ni.... port ni orang luar tak taw sangat lar..ada2 orang mandi tapi taw2 lar kan terpencil no.. eh tak lar snagt ok je.. DSC04325

Jeram ni orang kampun panggil Gunung Berembun. sebab apa.. sebab aku tak taw.. mmg sejak dulu ada nama ni... dulu best gak mandi kat sini. Time weekend cousin2 semua balik.. ha kau.. 3 4 keta g sekali.. ramai2 lar..syokk ooo..seb baek dekat ngn umah nenek aku tu...DSC04327

Pastu weouls beralih plak kat port dalam  sket.. cuz orang2 tadi udah belah.. apa tak nye.. time ni dah kul 6 lebih.. tinggal weouls je..hahha.. gempak seh.. nak gelap dah tuDSC04328 kat sini leh men terjun2.. tapi aku tak lar.. tengok je lar. pastu rendam2 gitu...

DSC04329

seee... muslimah tak ai... pakai tudung taw.. lalalalallal.. ada 2 orang bukan muhrim disitu...aku dah kunyup kena keja dek laki aku..huhu..dengki lar tu.. sbb aku tak masah sangat..huwaaa... lenjun makkk... tapi best ooooo...

agak dah 7.15 pm tu terus naek balik umah nenek tukar baju..hahaha.. best2.. walaupun dapat mandi kejap je..nati nak repeat lagi.. siap picnic2..huhu.....

p/s: napa lar selesema aku ni non stop... kahak ni degil tol lar...ni pun n3 semalam..bodoh nye wifi opis ni..

6 comments:

Zana Adieyza said...

syoknya..!!

Ann GreenStrawberry said...

adieyza : huhuh.. best2...meh ler join sekaki

Kancilbiru said...

uiii best tu...!~~

ainey said...

hek ele..
owg da g lme da.
mndy at ats nyh ta syok.
at titi bru la besh.

c_da said...

sesekali layan mandi tempat cam ni seronok kan ?

Ann GreenStrawberry said...

nizaa : yup2 betul tu

ainey : hello... kat titi tu bekas orang asli B***k lalu situ taw.. euuwwwww...

C_da : haah... best pulak..