Pages

Friday, August 6, 2010

Digelar SUPER GIRL dahulu kala

Salam jumaat semua.. semoga kita semua mendapat rezeki yang melimpah olehNYA.. insyaAllah.. aminnnnnnnn…

Ok.. nak citer sikit lar pengalaman aku masa kecik2 dulu.. bila di ingatkan semula..kelakar ok.. pastu leh terfikir camne leh aku jadi camtu… kira tak masuk dek akal lar jugak.. tapi nak wat camne kan.. nama pun budak2.. muhahah.. harus nakal tahan maksima..sehingga mak ko pun leh geleng kepala lar kan..

Masa korang kecik2 pun mesti ada pengalaman yang aku rasa mmg pelik.. pastu ko rasa cam tak sedar diri betul tak? hahah… same goes to me.. but it fun rite… dan cerita tu nanti boleh kita ceritakan dekat anak cucu kita nanti.. huhuh.. ok2 aku start lar ni.. hehee.

of cos lar semua citer ni.. mak aku yang citer.. ko ingat aku ingat ape yang berlaku dulu kala.. semua dah hilang ingatan ok..haha.. yelar kecik2 mana ingat..

Situasi 1

  • Age around 3 years maybe.. atau kecik dari tu aku tak sure… tapi yang best nye. masa tu dalam keta lar.. of kos lar papa yang drive.. pastu ko taw lar kan.. mesti lar kecik2 suka duk tepi tingkap kan.. dan aku tak taw lar pintu tak rapat ke / tak kunci ke / atau aku sengaja tarik pembuka pintu ke.. ye lar.. keta tengah moving ni.. sekali tengah belok… sekali pintu terbukak uollss!!! dan aku dengan bergaya bergayut dipintu tanpa rasa was2 serta keselamatan diri.. dah rupa stunt gurl buat filem ni… rilek and cool sajer.. mak pak aku nak menjerit ni.. benti keta terus selamat aku.. muahhaha.. pasti mereka sudah cuak.. mana tak ya,, sedang menempah maut seh… adoii… apa kes lar kan.. selamat disitu..

Situasi 2

  • Masa ni aku tadika 6 tahun.. aku duk klang masa tu.. so g tadika harus ada driver kan.. hahaa yakni van sekolah gitu.. tapi aku tak naek van sekolah.. dia pakai teksi.. tapi hangkut dak2 tadika pergi balik.. alkisah.. aku balik dari tadika masa tu.. mmg hari2 turn aku yang last sekali sampai umah ko taw..ingat lagi..driver tu uncle india tu.. biasa dak2 tadika ni kan.. so.. bila 2nd last budak tu kuar.. haruslar aku tunggu turn aku sampai pulakkan.. ready lar kat tepi pintu.. dan aku juga tak expect apa2 masa tu.. pintu rapat ke tak.. yelar teksi lama.. takkan ada sensor nyala kat depan boleh tahu pintu rapat ke tak kat.. nak autolock apa tah lagi.. jadi kena lar berpandukan orang last tutup pintu.. elok2 tengah belok.. sekali aku yang sedang enak bersandar kat tepi pintu ni.. dengan hebatnya.. aku terus terguling2 seperti aksi hindustan tengah feeling2 cinta gitu.. dan masa tu aku lihat ada kereta yang hampir2 nak langgar aku.. naseb dia slow.. kalau tak aku dah kena lenyek ngn keta tu aku rasa.. nauzubillah wehh… mmg masa tu tak terkata pa lar kan.. uncle tu pun cuak… aku cool lagi.. tak nangis tak apa… pastu masuk keta balik..uncle citer2 ngn mak aku.. aku hanya luka kat tapak tangan akibat tergesel tangan kat jalan tar tu.. huh.. hebat bukan…?? muhahahaa… mujur malaikat sambut aku.. masih lagi bernafas.. alhamdulillah…

Situasi 3

  • ni pun masa aku 2 tahun camtu… kat umah aku mmg ada motor bapak aku lar.. motor jenis apa aku tak pasti.. tapi rasanya yang stok2 azroi gila2 remaja tu kot… sbb bapak aku ada sebijik motor camtu. yang skang ni dah tersadai bawah umah nenek aku buat ayam bertenggek.. hahaha… biasalah budak2… akal dia panjang.. buleh pulak panjat atas motor tu.. dan dengan rilek aku buat aksi2 naek motor tu seolah2 merempit..hahaha.. sekali ko… tak perasan tupang motor tu leh pulak terlipat.. dan aku cool nye lagi sekali.. dah ada dibawah dengan motor tersbut telah pun menghimpap aku.. kahakahakah.. dah tu mesti lar aku terjerit2 panggil mak aku.. ahha.. sekali ngn jiran aku perasan… terus panggil aku “Super Girl”.. hebat bukan… maknanya citer2 bila besar nanti jadi super gurl kah? hahahaa…

Situasi 4

  • tiap2 tahun masa kecik2 dulu.. mmg suka lar buat sambut besday2 ni kan.. biasa lar.. suka nak tiup2 lilin ni.. hahhaa.. ko taw.. tiap kali besday je.. mesti aku aku terpecahkan gelas lar.. pastu terpijak sendiri.. sudahnya kaki berbalut2.. muahahhaa….. sengal! tak paham aku.

So far ni je kot yang aku ingat.. ekceli ada lagi banyak.. nanti aku rajin aku citer lar sekali.. tepek sekali ngn gambar kan.. baru cara sikit nak citer. hahhaa….

tapi aku bersyukur lar.. sbb Allah masih nak panjangkan umur aku ni. walau pun time kecik2 selalu sangat lar buat aksi2 nk tempah maut ni kan.. tapi bukan kehendak aku pong.. kata masa kecik2 kan? hahahah….

sok2 kalau aku citer kat anak aku ni mesti ar dia ketawakan aku… pastu citer kat kawan2 yang mak dia ni Super Girl/women ar.. takpe lar nak.. apa kata ko cakap kat kawan2 ko tu.. yang mak ko ni wanita besi lagi perkasa.. ? hahaaa

No comments: