Pages

Friday, August 13, 2010

Persiapan raya perlu ke tak nie?

Sedang terfikir2.. perlukah aku buat persiapan raya tahun ni…? Yelar… raya tahun ni bukan seperti tahun2 lepas.. nak buat itu ini.. nak beli baju gini2.. nak tenyeh mata color ini2…fuh! banyak lagi rasanya…

yelar.. time raya tu pulak.. kandungan hampir 7 month.. mmg hadooo sangat lar nak pakai baju kurung kan.. tapi rasa cam jimat lak kali ni. tak perlu nak buat baju kurung.. huhu.. kalau ikutkan aku.. simpanan kain ela yang aku ada campur pulak hadiah masa kawen ritu.. adalah 7 pasang kot.. satu tak berbuat… kununnya nak buat lar untuk raya tahun ni.. sekali mengandung.. tak jadi terus.. tunggu kurus baru buat.. hahaha..

Tadi menggoggle ke sana ke mari.. adalah beberapa blogshop yang jual2 baju or long dress n maternity blouse.. ada lar berkenan jugak… cam best je kan.. dapat selai dua jadi lar.. tak yah banyak2.. lagipun tinggal beberapa bulan je nak bersalin ni kan.. tapi kalau beli long dress after preggy buleh guna balik ye tak? hehee.. xpe.. hold dulu.. nati if ada choices lain.. aku buat pilihan terbaeeiikkk punyeee…P9200668:: hoihh!! kurus meleding.. jeles! :: 

Untuk Mr.shyir plak.. dia pun kata tak yah nak beli baju baru ke apa… raya sume sama… pakaian untuk solat sama je cam nak g solat jumaat je… janji baju melayu.. siap kata.. kalau kita pakai baju melayu tu.. ada orang tanya baju baru ke? baju tahun lepas ke? huh!.. ada betul jugak.. hihi.. xpun dia kata.. pakai je Jubah kawen tahun lepas… muahahahahh… yup! setuju jugak.. baju tu pakai sekali je masa majlis sambut menantu tu.. pastu terperuk dalam lemari.. hoihh! ni kena kuarkan hantar dobi ni.. lagi pun untuk aku..mmg ritu mama ada beli jubah baru masa g umrah… huh! selamat jimat lagi.. sudahnya.. tema raya adalah ARABIC.. hahaha…DSC_0149:: Sekali je pakai hahaha… pakai lagi sekali perut dah bulat kedepan:: 

eh tapikan.. area giant senawang tu kan… bazar baju2 dan segala macam tu.. berderet2 panjang.. macam2 jual kat situ.. hmm.. belum terjah kesitu lagi.. tengok lar weekend ni ke.. usha2 barang dulu.. lagi pun bazar tu bukak malam je pun sampan ke tengah pagi nun.. after teraweh buleh lar cuci2 mata.. maybe nak cari tudung je kot..benda2 lain xfenting..

ni yang fenting baby yang nak kuar ni. haruslah persiapan si kecik ni lebih afdal… so berjimat2 saja.. mak bapak tak yah over2.. eh.. aku dengar akak sedara aku cakap kat MANJAKU senawang ni ada buat pregnant members card.. kira ibu2 preggy ni buleh lar buat card members tu pastu dengan ada card tu.. buleh dapat 10% diskaun each item yang ko amik.. fuh! banyak jugak tu.. if beli 20 30 item.. dengan ditolak 10%? = penjimatan berganda2.. hehehehe… harus terjah nanti..

Kuih raya cam nak buat.. tapi tengok lar dulu atas kerajinan aku ke tak? kalau aku buat satu rasa aduanan kuih tu. tapi aku buat macam2 jenis.. rasa2 aci tak?.. hehehee…

apa2 pun just wait n see.. ni baru puasa ke 3.. ada banyak hari kena puasa..hhee

p/s: Hall umah aku ni dah start cat mengecat.. hamboiiiii…!! nak buat rumah exclusive ke ni? haha.

No comments: