Pages

Tuesday, September 1, 2009

Cek Mek Molek


lately ni felik oh.nk makan itu ini..
almaklum selera orang puasa lar katakan..
harus la over melampau biler teringin tu kan..
sampai mr. Shyir ckp aku ni dh kuat makan..
erkkk!!! yeker? mati lar aku klu berat dah naekkk....
hisshhhh.mintak2 stil menten gitu jer..aminnnn...!!

okay2...malas nak citer panjang,,,
mmg aritu aku ade teringin nak makan cek mek molek nie..
sekali ada satu blogger tu bleh plak wat n3 kuih cek mek molektu..
adeehhh! apa lagi..mak tak tahan nok..
terus rasa nk buat jugak kuih tu...
cam biasa...korang nak resepi tak??
hmmm..baca lar smpai abis n3 aku nie k...


CEK MEK MOLEK
yang tak bape molek..

Bahan2 : ubi keledek,gram, tepung, gula
Cara2 :

Rebus ubi sehingga empuk. Letak sedikit garam semasa merebeus
Toskan...pastikan empuk sehingga buleh dilenyek
lenyek sehingga sebati
masukkan tepung gandum 1 cawan.Gaul sebati.
kepal kan dan letak initi gula didalamnya..golekkan siit dengan tepung supayan tidak melekat
hinggga seperti ini.. siap untuk digoreng..akn tetapi..cam bisa..time goreng tu lar camera takde kat tangan..haahhaha..

so part cek mek molek dah selesai..ada lagi yang aku nak makan nie...cuma blom dapat je lagi..
nati aku rajin aku senaraikan lar selera2 aku yang macam jin nie..ahahhaha

p/s : Mr.Shyir..bila nak sahur kat KFC nie...aiyaaakkkk!!

2 comments:

mAr@ZiEy said...

ni selera org berpuasa ke selera org mengidam ni..hehe..

Ann GreenStrawberry said...

marziey : hmmm...org berpuasa kot..hehhehee...