Pages

Monday, September 14, 2009

Tagged persiapan raya

owh...!! lama gile rasanya tak menjawap tag nie..tapi takpe akan ku jawap jugak wahai PN. CIARE..hehhe...

Baju Raya
before this banyak dah beli baju...tu pun baru sekali pakai..so akan digunakan semula...tapi mesti kena ada 1 baju baru untuk aku..hasilnya..dah dapat dah..sedondon ye..!! hehehe

Kasut Raya
ada 2..tu pun kasut hantaran aritu..hahaha...kasut tu masih suci ok..hehehee...so gunakan lar balik...sbb apa aku banyak guna balik..cuz aku kan baru kawen..jadi nya banyak lar barang2 dah lama beli tapi tak pakai je lagi.. wat pe nak bazir2 ye tak...? tapi tak taw..kot2 dapat pow mr.shyir beli kasut yang baru ke? hehehe

Family Aku
hoisssshh..mereka ni mmg over..yang aku tengok bukan men beli itu ini..aku ni dok membontoti mereka sajer.. tapi dapat gak sambil menyelam minum air gak..hahahhaa.... especially adek aku mmg over..tah bape helai baju tah...

Family Mertua
owh..mereka sudah prepare last 2 week..aku bawak mereka bershopping...

Kuih Raya
aku buat yek taun nie..tapi rupanya takde lar secantik kat kedai tu kan... nampak lar yang kuih raya tu buat sendiri..jadinya..ada lar dalam 6 jenis buat...tapi maseh ada yang tak siap..

Rumah Baru
hmm...xde umah baru..maseh menetap umah family...sbb aku malas nk duk berdua kat umah..sian lar kan..klu mr.shyir g outstation..i tgl sorang...jadinya..tak yah ade umah dulu..tgu ade anak nati baru moving to new house..ecehh!! aminnnn...(eh..!! tetiba g explain asal aku takde umah..padahal persiapan untuk rumah raya..ahahha)

Langsir Baru
pon takde...langsir bilik masa aku kawen aritu boleh terima tak? agahhahahaha..

Duit Raya
blom wat listing lagi..anak2 buah n cousin2 aku nie...ramai ni..tapi yang pasti tetap bagi walaupon sket..hahahha..

Bonus
bos!! sila kasi bonus saya skang!!! wah..tetiba je aku paksa2 kan..? maknanya aku blom lagi dapat bonus..kot2 lar b4 cuti ni dapat..heeh..aminnnn..!!

Blk Kampung
wahh!! yang ni aku nak berterima kasih dekat suamiku..sbb nya..untuk pertama kalinya raya nie..Dia mengikut kehendak aku untuk beraya belah family aku..weouls balik perak..raya 1st kat perak..then baru balik kg dia kat sg,besar..raya ke 2 raya kat family seremban.. n insyaAllah raya ke 3 or 4 weouls balik terengganu..tu family belah mr.shyir..kira belah pak mertua aku ler...hehhehhe....

maknanya aku raya ni sekali ngn cuti2 malaysia lar..hihih... tu pn Ciare...jom meet u at terengganu..wahH!!..

akhir sekali saya mau tag
xde kot...malas lar nak tag2 nie..hhehee...

sekian tag telah dijawap...hehehhee....

No comments: