Pages

Tuesday, September 15, 2009

sudah naik lar pulak

hisshhh!! geram seh...sedih pun ade....
adooooiii!! tak taw lar nak ckp camner...
mmg org dah kawen camni kot....
agak2 korang dapat teka tak apa yang aku maksudkan tuh???
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,,,,
(kan dah panjang hmmm..aku tu...dah boleh humming taw..!!)
okay..senang aku citer je lar k....

Alkisah nye..seorang gadis sebelum dia kawen..jenuh me"menten"kan berat badannya...
dah best nye mmg dapat menten pun...
akan tetapi ramai lar org2 tua ni duk kata..after kawen akan naik badan...
dan beliau tak amik kesah benda tu...sbb boleh menten alepas tu...
sekali dalam usia sebulan lebih ni kawen...
tetiba berat badan beliau naik..sebanyak 2 kg...
ciiisss dellllll!!! apakahsudahgemuk??? muntahdarah ok..
dan suami beliau juga telah memerli2 dengan perkataan manja2...
wth??? ubreakmyheartbaby.. kata si isteri..
maka dengan itu...beliau gigih nak turunkan berat badan n menten kan balik...


hmm...camtu lar kisahnye....sapa ek watak dalm citer tu???..
dah terang lagi bersuluh pulak...diammmm u ann!!!...
dah tentunya aku lar..
ye,,!! ini kisah benar...aku pun tak faham kenapa...
betul kata org2 tua tu...
yelar..berat aku b4 kawen 52kg je...plus mines dah ni..kdg2 51kg 50.9kg...
but now dah 54kg...what?????? adeehh!! nanges weh..
rase nak baling jer mesin timbang digital kat umah aku tuh...
nak kata rosak benda tu brand new...ishhh...#@$@%@^& toll........
nak kata aku makan banyak pun tak jugak..
sebab kuantiti makan maseh menten...
hissshh!! adakah sbb banyak tido after sahur..??? erk?? maybe..
eh tak lar..ikutkan mr.shyir tu lagi banyak tido dari aku..
pas makan sahur terus tido..pastu baru lah hegeh2 nk solat...(ampun bang..!!)
adakah sebab darah kami telah bersatu padu????? allalalallalalal..hihihi

orang puasa makin lama makin susut...
ni aku..naek lar pulak...
mgu dah nak raya...konfem banyak makan kan...
ish...i dunno waht to to lar...
mau senaman mau pastu aku p bukan peti ais duk glup!! glup!! glup!! air sejuk...
hmmm..yang pasti stil mentenkan jer....
i want to loose my weight...atleast 51kg jadi lar..
those yang pernah jumpa aku...mesti ckp aku ni tak lar gemmmss mana kan...
ala2 cumel jer badan ni..tapi bila timbang masyaAllah...

harap2 leh turun...
mau makan sayur + protein jer..
buleh ke Ann????

p/s : bape ari jer nak raya..excited plak..

2 comments:

Lynda said...

boleh boleh.usha tangga kejayaan

Ann GreenStrawberry said...

lynda : yup2!! semangat!!